Hlavní obsah

Mezi Tatrou a vozem MAN to je půl na půl, tvrdí Loprais před Dakarem

Český pilot Aleš Loprais (32) finišuje v přípravách na Dakar 2013. Zatím ale není rozhodnutý, s jakým kamiónem pojede. InstaForex Loprais tým pracuje podle jeho slov naplno. Mezi novou Tatrou Jamal, přezdívanou Královna 69 podle Lopraisova energetického nápoje, a osvědčeným vozem MAN nizozemského týmu to je zatím půl na půl...

Foto: Petr Horník, Právo

Pilot kamiónu Aleš Loprais

Článek

Start Dakaru 2013 se blíží, ale vy nevíte, který kamión budete řídit. Jaká je tedy aktuální situace?

Opravdu půl na půl. Ve dne i v noci děláme ve Frenštátě pod Radhoštěm na nové Tatře Jamal Queen 69. Práce se zdržely, než jsme si s organizátory Dakaru vyjasnili technická pravidla. Nechtěl jsem riskovat, že nás v Jižní Americe nepustí na start. Už máme hotový podvozek a osazujeme kabinu i další díly.

S vozem MAN jste si výborně vedl na Silk Way Rally, spolupráce s Nizozemci skončila?

Kdepak, nizozemský tým má velký zájem, abych startoval s jejich strojem. Ale chtějí, abych se upsal na dva roky. A to se mi nelíbí. Svoboda je mi nadevše a Tatra je srdeční záležitost. Když bude hotová, musel bych se dívat, jak s ní jede někdo jiný.

Do kdy se musíte rozhodnout?

Pro nás je důležité datum 25. října. Buď vyjedeme na testy s novou tatrou, nebo doladíme smlouvu s nizozemským týmem Eurol Veka, ale za příznivějších podmínek pro mne.

To jdete hodně do rizika, co když si to Nizozemci rozmyslí?

Máme dohodu, že počkají. Nová tatra potřebuje tak čtrnáct dní testů. Máme na ní hodně ověřených prvků a nějaké nové. Když bude v testech fungovat, pojedu s tatrou, když ne, tak budu řídit MAN. V každém případě budu mít jistotu, že na Dakar vyrazím s kvalitním autem a budu bojovat o přední umístění.

Není to až příliš hektické?

Tak je to vždycky, i když si pokaždé říkáte, že tentokrát to bude v klidu.

Kdy musíte auta nalodit?

Tentokrát pojedou dvě lodě, první už 10. listopadu, druhá o deset dní později. My máme místa na druhé lodi.

Stihl jste vůbec přemýšlet o tom, s kým byste jel?

Tak to už mám pořešené. Navigátorem v jednom i druhém autě bude Belgičan Serge Bruynkens. Padli jsme si do oka při Silk Way Rally. Je to profík, chce jet se mnou, protože ho zajímá dobrý výsledek. Pokud bych jel s tatrou, pak by byl mechanikem a druhým řidičem Radim Pustějovský, který ji zná dokonale. Kdybych řídil MAN, bude tuhle funkci zastávat Němec Arthur Klein, který zná pro změnu do šroubku tohle auto. Posádka bude tak jako tak Dream Team, teď zbývá dořešit, s čím pojedu.

Kterému autu „fandíte“ vy?

Jsem Valach a srdce mám tatrovácké, ale MAN je také skvělý. Opravdu to nechávám tak říkající osudu.

Reklama