Hlavní obsah

Matějovský létal s dakarskou tatrou

Jaroměř

První zkušenosti s vozem Tatra 815 4x4 „Dakar“ udělal na konci minulého týdne v Jaroměři jezdec Michal Matějovský. K dispozici měl speciál Svoboda Tatra Teamu, který se aktuálně chystá na dubnovou soutěž v polském Konotopu a květnovou Baja Deutschland. Vrcholem roku bude nejnáročnější evropský podnik Silk Way Rally v Rusku.

Foto: Karel Hrnčíř

Michal Matějovský s tatrou.

Článek

„Poprvé v životě jsem dostal možnost řídit „dakarské“ auto a byl to opravdu silný zážitek. Díky tomuto testu jsem si udělal první rámcovou představu o tom, co tento druh závodění obnáší. V budoucnu nevylučuji případnou účast na některém závodě dálkových rally, včetně Dakaru,“ prozradil po testech v terénu nedaleko Jaroměře, kdy si s tatrou i zaskákal, Michal Matějovský.

BMW má stále před tahači přednost

„V nejbližší době mne bude zajímat především příprava obou týmů, se kterými v této oblasti spolupracujeme - tedy týmu Buggyra, která právě v těchto dnech testuje svůj dakarský speciál Fat Boy ve vojenském prostoru nedaleko slovenské Senice, tak samozřejmě Svoboda Tatra Teamu, se kterým jsem zkoušel terénní Tatru 815 4x4,“ dodal Matějovský, který spolupracuje s Buggyrou a Davidem Vršeckým i v rámci evropského šampionátu tahačů na okruzích.

Letos se Matějovský chystá na start mistrovství Evropy cestovních vozů na okruzích FIA ETCC opět v barvách týmu Křenek Motorsport. Loni skončil celkově pátý a společně s mistrem Evropy Petrem Fulínem vyhráli Pohár národů. Pro Matějovského je připraven vůz BMW 320si, který bude testovat tento týden na belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps. „V současné době jsou mojí prioritou jednoznačně cestovní vozy,“ zdůraznil Matějovský.

Svobodův tým vystupuje ze stínu

Východočeský tým Václava Svobody zatím žil ve stínu známějších, ať už Lopraisů nebo KM Racingu. Letos chce vystoupit z jejich stínu. „Letos se zaměřujeme především na Silk Way Rally v Rusku, která se pojede v červenci. Hedvábné stezce budou ale předcházet ještě dva přípravné závody. První z nich se koná už za měsíc v polském Konotopu a dalším bude Baja Deutschland. Ten se uskuteční ve druhé polovině května v Profenu. Je to tvrdá trať, na které se sejde vždy velká konkurence. Jezdí se tam velmi rychle, což je pro nás optimální. Sami se můžete snažit vůz co nejlépe nastavit během testování, ale podmínky závodu nasimulovat nedokážete,“ konstatoval po testech řidič a šéf týmu Václav Svoboda.

„Nejlepší pro zlepšování je přímý kontakt s ostatními soupeři během závodu. Najdete si prostě někoho ve startovním poli a s tím se bijete v tom dobrém slova smyslu a snažíte se tak o co nejlepší výsledek,“ dodal Svoboda. Jeho tým je v zahraničí známější než doma. Dobyl už nejedno vítězství, mimo jiné právě na prestižní rally Baja Deutschland. Letos však míří ještě výš.

Reklama