Hlavní obsah

Na Dakaru zahynul motocyklista Caldecott

KIFFA (Mauritánie)

Letošní ročník slavné Rallye Dakar si vyžádal svou první oběť. Po velmi těžké nehodě zahynul na 250 km deváté etapy z Nuakšottu do mauritánské Kiffy australský jezdec Andy Caldecott. Motocyklista jedoucí na stroji KTM patřil k nejlepším jezdcům na startovním poli, před startem deváté etapy figuroval na desátém místě průběžného pořadí.

Článek

"Podle našich informací byl na místě mrtev," uvedl ředitel závodu Etienne Lavigne. "Zprávu o nehodě jsme dostali v půl dvanácté, o 25 minut později byl na místě vrtulník a lékaři okamžitě konstatovali smrt," prohlásil. Pořadatelé se rozhodli na večer svolat schůzku s ostatními závodníky, na níž se rozhodne, jak dnešní tragédie ovlivní další průběh rallye.

Jednačtyřicetiletý Andy Caldecott na poslední chvíli nahradil španělského jezdce Jordi Durana, který se čtrnáct dní před začátkem rallye Dakar zranil při tréninku v Tunisu. Atmosféru v novinářském centru v Kiffě zcela ovládl smutek a slzy.

Šéf KTM: Osud se nedá změnit

Dosud na Dakaru zahynulo 22 závodníků a pět osob z asistenčních vozů. Podruhé za sebou se týká tragédie stáje KTM. Loni zemřel dvojnásobný dakarský vítěz Ital Fabrizio Meoni, který si stejně jako Caldecott zlomil vaz. Vedení rakouské továrny poté dokonce uvažovalo o tom, že se z rallyeového sportu stáhne.

"Caldecott byl závodník, který chtěl jet Dakar a u nás dostal příležitost. Osud se nedá změnit, riziko je tu vždy," prohlásil šéf týmu KTM Jordi Arcarons, který v minulosti sám závodil na Dakaru mezi motocyklisty.

Nejel maximální rychlostí

Caldecott se blýskl vítězstvím v třetí etapě. Před dnešní nejdelší etapou 28. ročníku v mauritánské poušti dostal spolu s několika dalšími jezdci dvouhodinovou penalizaci za neprojetí kontrolního bodu na sobotní trase a přišel o průběžné šesté místo. Se závody v těžkém terénu měl bohaté zkušenosti. Na Dakaru sice startoval teprve potřetí, ale v minulosti čtyřikrát zvítězil v Austrálii v Safari rallye. V roce 2004 skončil čtvrtý ve světovém seriálu v dálkových soutěžích.

Po loňských tragických událostech byly zavedeny rychlostní limity a motocyklisté nesmějí vozit v nádržích tolik benzinu jako dříve, aby jejich stroje byly lehčí. "Bohužel, smrtelná nehoda se může stát i v relativně nižších rychlostech. Bylo to na rychlém úseku, ale nejel maximální rychlostí," řekl Lavigne. "Po příjezdu ostatních pilotů jim oznámíme tuto špatnou zprávu a rozhodneme, co bude dál," uvedl.

Reklama