Rubriky:

Rallye

Grönholm řídil jako babička, přesto v Monte Carlu vede

20. ledna 2006 12:36 - MONTE CARLO

Po první etapě Rallye Monte Carlo je v čele soutěže finský pilot Marcus Grönholm s fordem, který vystřídal na špici Sébastiena Loeba. Francouzský mistr světa v poslední páteční rychlostní zkoušce vylétl se svým citroënem ze zledovatělé tratě. Na druhém místě je Novozélanďan Chris Atkinson se subaru, třetí Toni Gardemeister s peuegotem.

Jan Kopecký se Škodou Fabia je podle oficiálních výsledků třináctý s téměř pětiminutovou ztrátou na Grönholma. V poslední zkoušce český pilot tři kilometry před cílem narazil podle serveru motorhome.cz na kámen a dojel do cíle s poškozeným vozem. "Byla to docela výrazná rána do obou helem! Honza naštěstí stihl srovnat kola a trefil skálu oběma levými koly naplocho. Na ten náraz je auto víceméně dobré," uvedl navigátor Filip Schovánek.

Loeb se spolujezdcem Danielem Elenou zůstali při své těžké nehodě nezraněni, jejich Citroën Xsara je ale velmi poničený, takže není jisté, zda bude francouzský pilot schopen v soutěži v sobotu pokračovat. Pokud ano, započítá si pětiminutovou penalizaci, s níž nyní figuruje na osmém místě. V momentě havárie byl ve vedení s více než minutovým náskokem, vloni Loeb zakončil sezonu jako již jistý mistr světa rovněž nehodou v Austrálii.

"Podmínky byly hrozné, takové nenávidím. Řídil jsem jako moje babička," komentoval náročné podmínky na kluzkém povrchu Grönholm nedlouho poté, co na trati minul rozbitý Loebův vůz. "Nicméně, není to zas tak špatné. Poprvé řídím ford a vedu v Monte Carlu."

Panizzi s fabií je čtvrtý

Grönholma následují v pořadí se ztrátou skoro minuty a půl Australan Chris Atkinson se subaru a Fin Toni Gardemeister s peugeotem. Hned za ním se s minimálním odstupem drží nejrychlejší pilot za volantem fabie Gilles Panizzi z Francie. Průběžné šesté místo patří Belgičanovi Francoisi Duvalovi, který dokázal s fabií WRC vyhrát pátý rychlostní test. Po dvou nejrychlejších časech si připsali Loeb a Grönholm, třetí zkouška musela být zrušena.

Začátek premiérové soutěže tohoto roku totiž poznamenal chaos po zablokování příjezdové cesty. Podle zahraničních agentur vše zavinil odstavený kamion, přes který se dostalo jen minimum týmů a zahajovací dvě vložky absolvovalo pouze jedenáct posádek. Pro ostatní pořadatelé erzety zrušili, třetí dopolední měřený úsek se pak nejel vůbec.

Zhruba čtyřicítka týmů, která se na trať dostala až se startem čtvrtého testu, dostala za první tři náhradní čas, který se rovnal výkonu v té době posledního Pettera Solberga. Všichni tak měli tříminutovou ztrátu, aniž by ujeli v soutěži byť jen jeden metr. Norský pilot nakonec po dojetí etapy odstoupil - z poškozeného motoru jeho subaru vytekl olej a závadu tým nedokáže opravit.

Výsledky po 1. etapě:
1. Grönholm (Fin./Ford) 1:09:30,8, 2. Atkinson (Austr./Subaru) -1:23,7, 3. Gardemeister (Fin./Peugeot) -1:27,1, 4. G. Panizzi (Fr./Škoda) -1:34,6, 5. Stohl (Rak./Peugeot) - 1:39,1, 6. Duval (Belg./Škoda) -2:05,5, 7. Sarazzin (Fr./Subaru) -2:46,8, 8. Loeb (Fr./Citroën) -3:43,6, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) -4:41,8, 15. Aigner (Něm./Škoda) -6:07,9, 23. Prokop (ČR/Citroën) -8:41,3, 44. Chvojka (ČR/Mitsubishi) -17:51,7.

ČTK, Sport.cz

Zrušit