Hlavní obsah

Šampión Loeb už vede Mexickou rallye

LEÓN

Úřadující mistr světa v automobilových soutěžích Sébastien Loeb je na nejlepší cestě připsat si první vítězství v letošní sezóně. Francouzský pilot Citröenu je po druhé etapě v čele Mexické rallye, třetího podniku světového šampionátu. Před nedělními závěrečnými třemi rychlostními zkouškami má náskok 37 vteřin na obhájce prvenství z loňského roku Pettera Solberga z Norska.

Článek

Český jezdec Štěpán Vojtěch je po technických problémech celkově devatenáctý.

Loeb se přetahoval se Solbergem, který také stále čeká na první letošní body, o vedení od prvního sobotního měřeného úseku. Výraznější náskok získal pilot týmu Kronos Citroën až ve dvanácté erzetě, ve které měl Solberg technické problémy.

"Sobota byla skutečně perným dnem. Nejen kvůli vysokým teplotám, ale i díky tvrdému boji s Petterem. Před nedělí to máme ale dobře rozjeté," řekl Loeb v cíli druhé etapy. Ani jemu se v první části sobotního programu nedařilo podle představ, ale poté našel podle svých slov správný rytmus.

Solberg narazil do kamene

Solberg, který ztratil cenné vteřiny vinou poškozeného řízení po nárazu do kamene, se již pomalu smiřuje s tím, že v okolí Leónu nevyhraje. "Asi devět vteřin jsem ztratil i v poslední vložce kvůli problémům s gumami. Vítězství je pravděpodobně pryč. Něco se ale může stát i v neděli. Chybu můžeme udělat my, nebo někdo jiný," uvedl norský pilot.

Výborně rozjetý závod má Rakušan Manfred Stohl, který je po problémech řady továrních jezdců třetí. Hned v první erzetě druhého dne napodobil Fin Mikko Hirvonen svého týmového kolegu z Fordu a krajana Marcuse Grönholma, skončil mimo trať a byl nucen odstoupit. Vítěz předešlých dvou rallye letošní sezony se však po páteční nehodě v sobotu postavil na start na základě pravidel superrallye a momentálně je jedenáctý.

Pravidlo o opětovném startu bude muset dnes využít i jediný český zástupce v rallye Štěpán Vojtěch. Liberecký pilot v první etapě svou mexickou premiéru nadějně zahájil, ale sobota se mu nevydařila. Nejprve udělal dvoje hodiny, poté mu nefungoval interkom a nakonec mu praskla spojovací tyč řízení jeho mitsubishi a ve dvanácté erzetě musel odstoupit.

Od začátku se nedařilo

Kvůli šestnácti minutám penalizace, z nichž jednu dostal za pozdní příjezd do časové kontroly a další za neabsolvování tří měřených úseků, klesl až na devatenáctou pozici. V kategorii produkčních vozů je sedmý. "Dnes to nebyl dobrý den. Hned od začátku se nám nedařilo," řekl Vojtěch ČTK a deníku Sport. Hlavní problémy nastaly již na jedenáctém úseku, kde jej přibrzdily nečekaně vyskládané kameny přes cestu na mostě.

Čtyři kilometry před cílem trefil další kámen, o který posádka OMV CEE World rallye teamu poškodila řízení. "Bohužel jsme nebyli schopni spojovačku vyndat a museli jsme jen improvizovat. Na desátém kilometru následující vložky to opět prasklo a museli jsme odstoupit," uvedl Vojtěch, který tak zažil v sobotu zcela opačné pocity než o den dříve. Euforii z dobrých časů a pozic vystřídal smutek.

Dnes se sice postaví na start, ale s malou šancí na vylepšení své pozice mezi produkčními vozy. Na šestého Rusa Uspenského ztrácí dvanáct minut. "To je na tom to nejhorší. Jen přejet trať mě moc nebaví," pokrčil rameny Vojtěch.

Výsledky po druhé etapě:
1. Loeb (Fr./Citroën) 3:07:57,1, 2. P. Solberg (Nor./Subaru) -37,7, 3. Stohl (Rak./Peugeot) -3:49,7, 4. Sordó (Šp./Citroën) -10:20,8, 5. H. Solberg (Nor./Peugeot) -13:12,7, 6. MacHale (Ir./Ford) -18:28,0 ...19. Š. Vojtěch (ČR/Mitsubishi) -44:41,7.

Reklama

Související témata: