Hlavní obsah

Vojtěch ladí na Německo, favorizuje Loeba

Po téměř dvouměsíční odmlce seriálu mistrovství světa se opět rozběhnou motory závodních rallyeových speciálů. U lucemburských hranic odstartuje 11. srpna jeden z nejrychlejších závodů - Německá Rallye. Na startovní listině nechybí ani jezdec Czech OMV Rally Teamu Štěpán Vojtěch s vozem Peugeot 307 WRC.

Foto: Event Concept

Štěpán Vojtěch a Michal Ernst s vozem Peugeot 307 WRC

Článek

Za pár dní odstartuje Rallye Deutschland. Co všechno vás před startem čeká?

Musíme si ujasnit především logistické věci, jako je vyslání "čety", která se bude starat o tréninkové auto, catering, atd. Z těch organizačních věcí je toho docela dost. No a pak nás samozřejmě čeká trénink.

Kde bude umístěno zázemí týmu a servis?

Servis by měl být umístěn, stejně jako v loňském roce, v blízkosti jezera Bostalsee. Takovou malou "perličkou" je to, že v letošním roce budeme mít tu čest být společně s ostatními továrními a polotovárními týmy v tzv. "ringu". Měli bychom sousedit s Manfredem Stohlem.

Jaký je program na vlastní Rallye Deutschland? Kdy začínáte tréninky, shakedown a start?

Harmonogram mistrovství světa je pokaždé identický. To znamená, že v úterý a ve středu probíhají seznamovací jízdy (vždy dva průjezdy s GPS, které monitorují, aby nebyla překročena maximální povolená rychlost), ve čtvrtek ráno shakedown. Večer nás pak ještě čeká představení posádek a v pátek již závod.

Máte na Rallye Deutschland svého favorita? Kdo bude nejrychlejší?

Myslím si, že historicky a i podle zatím rozjeté sezóny všechno hovoří pro Sebastiana Loeba. Ten, pokud si dobře pamatuji, vždy když v Německu startoval, tak vyhrál. Takže má asi největší předpoklady, navíc asfalt je jeho doménou. Ford se mu to jistě bude snažit znepříjemnit, Marcus Gronholm bude "tlačit na pilu", nicméně vše hovoří pro Sebastiana.

S Peugeoutem 307 WRC pojedeš teprve druhý závod. Čekají Vás ještě nějaké změny v nastavení vozu?

Bohužel nás žádný test už nečeká. Do auta usedneme až při shakedownu. Ladili jsme možnost pro ještě krátké nastavení na tovární gumy, které jsou trochu jiné než jsme zvyklí, nicméně z mnoha důvodů to nebylo možné. Budeme tak vycházet ze zkušeností teamu BSA v nastavení pro mistrovství světa. Ale jsme, i po zkušenostech z Bohemky, klidnější. Myslím, že tam jsme se relativně rychle dostali na slušnou úroveň a chtěli bychom v tom dál pokračovat.

Trať Rallye Deutschland znáte již z loňského roku. Která z rychlostních zkoušek vám nejvíce sedí?

Protože mám rád nové a neznámé věci, tak se mi hodně líbila páteční etapa ve vinicích. Loni se nám tam podařilo zajet i slušné časy.

Reklama

Související témata: