Rubriky:

Běžkyně sobě

Krásná postava bez pohybu? Nesmysl z reklamy, říká lékař

19. února 2015 12:15 - Praha
(Aktualizováno: 29. října 2020 14:10)

Chcete si vymodelovat postavu podle představ? Měsíc je minimální doba na vytvarování postavy. Bez pevné vůle to ale nepůjde a nikdo jiný to za vás bohužel udělat nemůže.

 

Jan Handrejch, Právo

Nevěřte ani reklamám na nejrůznější cvičební přístroje a pomůcky, při kterých se nemusíte vůbec hýbat - zatímco jen ležíte a oddychujete, svaly nabírají na pevnosti. „Je to nesmysl z reklamy," říká sportovní lékař Dušan Hamar. „Takzvaná myostimulace má význam při rehabilitaci, například v případě, že má nemocný poraněný nerv. Pokud chcete zhubnout nebo zformovat postavu, mají přístroje, které cvičí za vás, jen mizivý efekt. Jediná cesta, jak dosáhnout zpevnění postavy, je pravidelně cvičit, cvičit a cvičit."

A my budeme běhat. Pokud si však nejste jistí jak na to, využijte služby trenéra. Naučí každého to, co v tuto chvíli potřebuje. Ukáže vám například, jak si nastavit a naplánovat běhání.

Běhání se ukázalo jako ještě zdravější, než vědci předpokládali

Pěkná postava hraje roli

Ženy mají od přírody méně svalů, více zásobního tuku a tím pádem i nižší hodnotu bazálního metabolismu. Navíc jejich zaměstnání je většinou sedavé, pracují jako sekretářky, účetní či úřednice. I proto mají větší problémy s nadváhou a obezitou. Přitom pěkná postava hraje v životě ženy v mnohých případech významnější roli než v životě muže.

Množství svalové hmoty úzce souvisí s hodnotou bazálního metabolismu. Čím více aktivní hmoty - svalů budeme mít, tím se nám bude lépe „spalovat". Pro posílení svalové hmoty a tím zvýšení bazálního metabolismu bychom měli zvolit k běhu ještě anaerobní zátěžovou aktivitu - tedy posilování. Chceme mít také pevné tělo. A to je motivace.

Ženy a motivace k běhu: jak vydržet

Ženy, které se při formování postavy soustředí pouze na aerobní činnost, například běhání, jen velmi obtížně dosáhnou postavy, po které touží. Navíc svalová hmota spaluje víc kalorií a budete rychleji hubnout. Fyzickou aktivitu je vhodné rozptýlit tak, abyste zatěžovali postupně všechny části těla, ne jen jednu. Tak se postupně a celkově zvýší objem svalové hmoty, jež bude spotřebovávat více škodlivých tuků v organismu než ostatní tkáně.

Střídat posilování s aerobním cvičením

Posilování je na vytvarovanou figuru skvělé, pokud ale svaly pokrývá vrstva tuku, jejich pěkný tvar přes ni nebude vidět. Vhodné je tedy střídat posilování s aerobním cvičením, v našem případě běháním. Pro správné formování postavy je také důležitá určitá pravidelnost, běhejte alespoň třikrát týdně.

Chybí vám motivace? Máme pro vás běžecké desatero, konec výmluvám

Svou ideální tepovou frekvenci, při které se nejvíce spalují tuky, si můžete vypočítat. Nejprve zjistíte svou maximální tepovou frekvenci. Ženy si odečtou svůj věk od čísla 226, muži od 220. Ideální tepová frekvence je pak šedesát až sedmdesát procent této hodnoty. Při udržování ideální frekvence pro spalování tuků pak začnete aktivně hubnout již po třiceti minutách.

Markéta Lyachová, Sport.cz

Věříte, že vám výrobky z reklamy pomohou k lepší postavě?


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 říjen 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce