Článek
Přes léto jste se kromě skoků na lyžích věnoval i motorismu. Stihnete ještě před sezónou nějaký závod?
O víkendu jedu v Alfě 147 vytrvalostní šestihodinovku v Brně. Chyběl jim jeden řidič a pozvali mě. Tak hned ve čtvrtek jedu testovat, v pátek kvalifikace, v sobotu závod. Budeme se střídat tři řidiči. Hlavně je v té alfě sekvenční převodovka, což je super, protože ve formuli mi řazení dělalo problémy.
Říkal jste, že při závodech se učíte větší odvaze, odráží se to i na můstcích?
Člověk má pak jiné vnímání rychlosti. Když jsem třeba vyjel ze závodů v Brně, dal jsem si tempomat na 130 a přišlo mi, že vedle toho auta můžu běžet... Ale na můstcích jsem to zase tolik nepostřehl, protože jsem byl zrovna v takové krizi, že jsem si nevšímal ani jiných věcí...
Láká vás ještě nějaký další motoristický zážitek? Co třeba motorka?
Pořád čekám, že zavolají z Ferrari a oni pořád nic (smích). Ale ta motorka by mě určitě lákala. Je to nádherné svezení, ale mám z toho strach. Kousek se projet klidně, ale na okruhu asi ne.
Co vás kromě jízdy v autě v posledních týdnech před startem sezóny čeká?
V neděli jedu do Liberce, kde máme ještě do příští středy kondiční přípravu. Pak odjedeme skákat na hmotu a budeme čekat na sníh. Kde napadne, tam pojedeme, ať to bude Švédsko, Finsko nebo třeba Itálie. Pořád budu pracovat na nájezdové rychlosti, i když se teď zvyšuje.
Problémy s novou úpravou kombinézy už se vyřešily?
Geno (rakouský fyzioterapeut Gernot Landerer - pozn. red.) má v hlavě střih, jak by to mohlo vypadat. Když přijde kombinéza, tak ji dokáže kompletně přešít. On ty technické věci zvládá, teď mi skvěle upravil boty.