Článek
"Překonalo to všechny rekordy. V kvalitě i kvantitě," citovala agentura SID Rolanda Favreho, bývalého prezidenta Radio France.
Také ve Spojených státech se sledovanost OH dostala na historické maximum, především díky plaveckému králi her Michaelu Phelpsovi. Olympijské vysílání stanice NBC si zapnulo během 17 dnů dohromady 214 miliónů lidí, tedy víc než u jakékoli sportovní akce v minulosti.
K tomu navíc stanice NBC "bodovala" na internetu, kde na svém oficiálním webu zaregistrovala denně několik desítek milionů kliků. "Třiadevadesát procent těchto uživatelů se pak dívalo na olympiádu v televizi. Takže internet byl pro naše vysílání něco jako trychtýř," uvedl David Neal z NBC.
Ta za exkluzivní práva pro americký trh zaplatila v přepočtu 588 miliónů eur (zhruba 15 miliard korun), přičemž příjmy se vyšplhaly ke 720 miliónům eur (18,5 miliardy korun). Cena půlminutového reklamního spotu stoupla v porovnání s Aténami o deset procent na 493 000 eur (12,5 miliónu korun).