Hlavní obsah

Domácí fotbalový pohár dostal jméno po minerálce

PRAHA

Po dlouhých letech dostal domácí fotbalový pohár zase jméno. Od nového ročníku už se nebude hrát o Pohár ČMFS, ale o Ondrášovka Cup. Výrobce minerálních vod z oblasti Nízkého Jeseníku, jehož roční obrat přesahuje 350 miliónů, se stal novým generálním partnerem druhé nejvýznamnější domácí fotbalové soutěže.

Článek

V minulosti se už podobné pokusy najít domácímu poháru generálního partnera, podle něhož by se soutěž jmenovala, vyskytly. Pohár se jmenoval Raab Kärcher cup, ale jeho existence byla vpravdě jepičí. Ani snaha udělat sponzora z automobilky Volkswagen někdejšímu strahovskému ministru financí Jaroslavu Vackovi nevyšla. Koncern na poslední chvíli z nachystané smlouvy vycouval, takže z VW Cupu nebylo nic.

Teď nové vedení ČMFS přišlo se společností Ondrášovka, s níž uzavřelo smlouvu na dva roky s dvouletou opcí. Pohár se tak od nové sezóny bude jmenovat Ondrášovka Cup.

Hašek: Na začátku bylo přátelství

"Byl to jeden z hlavních úkolů, které jsme si dali.  Využil jsem přátelství s členem představenstva Ondrášovky a majitelem fotbalových Votic Milanem Šedivým a dohodli jsme se na partnerství," nechal se slyšet ještě před podpisem smlouvy šéf českého fotbalu Ivan Hašek.

"Přichází nejen nový partner, ale i zajímavé peníze. Vždyť pro vítěze Ondrášovka Cupu je připravený bonus ve výši dvou a půl milionu, poražený finalista dostane 750 tisíc korun, s prémiemi se počítá i pro mužstva od čtvrtého kola. Poražený semifinalista zinkasuje třeba 150 tisíc, poražený čtvrtfinalista 50 tisíc korun, tým, který vypadne ve čtvrtém kole poháru, zinkasuje 12,5 tisíc," dodal a pochopitelně připomněl, že vítěz Ondrášovka Cupu bude mít zajištěnu účast v předkole Evropské ligy.

Samozřejmě že i Ondrášovka si od spojení s fotbalem hodně slibuje. "Už proto, že v poháru nehrají jen ligová mužstva, ale i fotbalisté nižších soutěží, z nichž chceme udělat naši cílovou skupinu. Časem by se měla stát Ondrášovka celonárodní značkou, i když je nám jasné, že to nepůjde okamžitě," nechal se slyšet člen vedení Milan Šedivý. "Každý ze 112 klubů hrajících Ondrášovka Cup proto obdrží i naturální plnění - 1500 litrů naší minerální vody," slíbil všem fotbalistům, kteří budou o pohár nesoucí jméno jeho firmy hrát.

V plánu je i Super Cup

Hašek má s domácím pohárem další plány. Od sezóny 2010/2011 by se měl hrát třeba i Super Cup, v němž by se týden před startem nejvyšší soutěže utkával vítěz ligy s vítězem poháru.

"A také o zajímavé peníze," plánuje Ivan Hašek, kterého v minulosti moc a moc mrzelo, že domácí pohárová soutěž nemá adekvátní zvuk. "Bylo naprosto nedůstojné, když se finále hrálo třeba jen před 1800 diváky," podotkl šef českého fotbalu.

K atraktivnosti a větši popularizaci poháru by měly přispět i přímé přenosy České televize. "Měla by přenášet už některé čtvrtfinalové duely," věří Ivan Hašek.

Reklama