Hlavní obsah

UCI se v případu Kreuzigerova biologického pasu odvolá k CAS

Paříž

Mezinárodní cyklistické unie (UCI) se v případu biologického pasu Romana Kreuzigera odvolá ke Sportovnímu arbitrážnímu soudu (CAS) v Lausanne. Dnes to uvedl prezident UCI Brian Cookson.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Cyklista Roman Kreuziger.

Článek

"Záležitost je nyní v rukou právníků a my se budeme řídit jejich právními doporučeními. Zcela jistě očekávám, že se ve stanovené lhůtě v tomto případu odvoláme," řekl Cookson serveru Cyclingnews během prezentace trasy příštího ročníku Tour de France v Paříži.

Kreuzigera 22. září zprostila Rozhodčí komise Českého olympijského výboru podezření z porušení antidopingových pravidel na základě biologického pasu. Podle UCI údaje v něm obsažené vykazovaly velmi vážné anomálie týkající se období let 2011 a 2012, kdy český cyklista jezdil za Astanu. Výkyvy hodnot v biologickém pasu obecně vyvolávají podezření z užití nedovolených podpůrných prostředků.

Komise zohlednila znalecké posudky

Komise nicméně ve svém odůvodnění uvedla, že hodnoty nepřesáhly krajní hranice. Zároveň při svém rozhodnutí o osvobození Kreuzigera zohlednila znalecké posudky, které tyto abnormality vysvětlovaly.

Člen stáje Tinkoff-Saxo Kreuziger, jenž měl od 2. srpna zastavenou činnost, se po verdiktu rozhodčí komise vrátil k závodům. Cyklista i jeho právní zástupce Jan Šťovíček bezprostředně po verdiktu prohlásili, že očekávají od UCI odvolání, k němuž tedy skutečně nejspíš brzy dojde.

Cyklistická unie ještě odvolání k CAS kvůli biologickému pasu nikdy neprohrála. V roce 2011 například na základě odvolání UCI dostal dvouletý distanc Ital Franco Pellizotti.

"Biologický pas je úžasná věc. Nelíbí se jen těm, kteří se s ním dostávají do konfliktu," uvedl Cookson. "V poslední době jsem četl pár nesmyslných komentářů o biologickém pasu, ale pro náš sport je to výborná věc, která nám pomáhá vypořádat se s problémem dopingu. Neřeší všechny potíže a rozhodně nikdy nebude, ale je to skvělý pomocník," dodal šéf světové cyklistiky.

Reklama