Rubriky:

Běžkyně sobě

Česká královna krásy obula běžecké boty a překonává lenost

17. března 2015 12:45 - Praha

Běhání se protnulo s krásou. Patnáct finalistek Women’s Challenge podpoří vítězka soutěže Miss České republiky. Bývalá sportovní gymnastka Lucie Váchová Křížková ale nebude jen tváří, sama začala trénovat a v květnu poběží závod. „O tomto projektu jsem slyšela už v předchozích letech a letos jsem byla oslovena. Byla jsem viděna na Jizerské padesátce, kde asi zjistili, že mám ke sportu vztah, že by mě to mohlo zajímat. A musím říct, že jsem to vzala s povděkem,“ přiznala královna krásy z roku 2003.

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jste součástí běžeckého projektu Johnson & Johnson Women's Challenge, takže máte tento sport v oblibě?

Běhám moc ráda, ale jsem věčný začátečník a hlavně nemám motivaci. Pokud přijde třeba nějaký závod, případně někdo nade mnou drží bič a říká, že musím běhat, že mám nějaké limity, které mám splnit, tak se konečně hýbu a překonám lenost. A to přišlo teď.

Takže ne jen „mediální tvář," ale také aktivní člen, ano?

Původně byla možnost být jen ambasadorkou, ale rozhodla jsem se, že bych se také ráda zapojila, začala jsem trénovat.

Gratuluju. Jak dlouho jste běžkyní?

Tři týdny.

Johnson & Johnson Women’s Challenge
Women's Challenge je dlouholetý projekt, jehož cílem je podpořit ženy v jejich rozhodnutí začít běhat a splnit si svoji běžeckou výzvu. Je určený všem odhodlaným ženám, bez ohledu na jejich věk a fyzickou kondici.

Jak se cítíte, vše v pořádku, nějaké problémy?

Dvanáct let jsem dělala sportovní gymnastiku, sportuji odmalička, ale byla jsem zvyklá podat výkon v krátkém čase. Pokud jsem dělala atletiku, tak jsem běhala sprinty. Dlouhé běhy jsem prostě nedávala, nebyla jsem schopna uběhnout kilometr v kuse, aniž by mě nepíchalo v boku a nekolabovala bych.

Tudíž žádná historie s delšími tratěmi u vás není?

Asi před pěti lety jsem se zúčastnila jednoho běhu v Praze. Atmosféra mě úplně pohltila, byl to běh na pět kilometrů, ale myslela jsem, že v cíli omdlím. Doběhla jsem, ale bylo to úplně šílený. Zjistila jsem, že moje fyzička není úplně nejlepší. Od té doby, co mám synka a tlačila jsem třeba kočárek do kopce a nemohla jsem ho ani vyjet, tak jsem si řekla, že s tím musím něco udělat.

A udělala?

Několikrát jsem začala, ale já mám problém, že jsem měla v sedmnácti letech úraz, byla jsem na operaci kolen. Doktor mi řekl, že tyhle nohy už běhat nebudou. Snažila jsem se to zlomit od té špatné diagnózy, která byla před třinácti lety, sportovala jsem. Já jsem takový blázen, že když něco začnu dělat, tak se do toho pustím a běhám každý den.

A jak jste dopadla?

Neměla jsem nad sebou vedení, nic jsem neměla načteného. Dopadlo to tak, že po týdnu se ozvalo koleno. To mě vždy odradilo, říkala jsem si, že běh asi pro mě opravdu není. Ale jeden kamarád mi řekl, že se na to musí jít trochu jinak, že se musí dodržovat určitá pravidla. Teď trénuji pod vedením Miloše Škorpila. Zatím žádné bolesti nemám, opravdu začínám pomalu. Vyklusávám, tělo nestrádá, takže super. Dříve jsem nedala kilometr, teď už jsem schopna dát šest. Samozřejmě neběžím nijak rychle, ale zvládnu to, mám z toho dobrý pocit.

Nejlepší antidepresivum, které ženy objevily pro tento svět

Jaký je váš cíl?

V květnu se účastnit štafetového závodu na deset kilometrů. Prý bych mohla zvládnout i půlmaratón, ale tak vysoké cíle zatím ještě nemám. Na deset se těším, že to zvládnu, aniž bych zkolabovala a měla z běhu dobrý pocit.

Kolikrát týdně teď trénujete?

Nejde o kilometry, ale je to o čase. Jeden den běhám třicet minut, další čtyřicet minut. Myslím si, že se dávky budou zvyšovat. Kromě jednoho dne, který je odpočinkový, tak mám připravený plán. Ale nejde jen o běhání, jde i o posílení celého těla.

Máte syna, je problém si najít čas na trénink?

U mě je toto zásadní. Mám synka, manžel moc často doma není, takže můžu jít, jen když je synek ve školce nebo když je manžel doma, což se ne vždy slučuje. Tchyně v Plzni občas hlídá, ale to je přes celé město. Není to úplně jednoduché, ale když člověk chce, tak si to zařídí. Zatím jsem si to vždy zařídila, i když jsem třeba běhala až večer v půl deváté, tak jsem to dala. Měla jsem dobrý pocit, ale nemohla jsem usnout (smích).

Běhání vás chytlo, proč ženy začínají podle vás běhat?

Tohle je individuální, je zde důvodů několik. Mám hodně kamarádek, které třeba běhají, aby si dokázaly, že to zvládnou, že mají špatnou kondičku, i když mají dobrou postavu, tak nestačí příteli na kole. Chtějí se například někomu vyrovnat, natrénovat, aby na ně potom chlapi koukali trochu jinak. Že oni mají doma sportovní ženský. Někdo chce mít lepší postavu, další mají zase náročné povolání. Máme tu lékařku, která pracuje v onkologii. Běhání může být způsob relaxování.

I pro vás?

Běhám a nemyslím na věci kolem, mám chvilku pro sebe. To je pro mě strašně důležité. Pustím si hezkou muziku, občas vnímám krásy okolí a půl hodina uběhne opravdu rychle. Já jsem přemýšlivá, když běhám. Když se starám o synka, tak nemám na něco čas, nenapadnou mě některé věci, ale při běhání ano.

Napomáhá běhání i skutečnost, že jde o relativně levný sport?

Potřebujete akorát dobré boty, jinak můžete běhat v čemkoli - elasťáky a tričko. Pokud jste zdravotně v pořádku, tak se nemůžete vymlouvat. Běhat se dá kdekoli. Pokud nemám čas odjet třeba běhat po lese, k rybníku, tak běhám na sídlišti, kolem baráku. Běhat se dá kdykoli a kdekoli.

Libor Kalous, Sport.cz

Máte rádi běhání?

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce