Hlavní obsah

Biková Tour de France i s účastí české legendy: Na návrat ze sportovního důchodu se těším

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kariéru sice oficiálně ukončil před rokem a půl, vzdát se biků ale legendární cyklista Jaroslav Kulhavý ani neumí. Společně s Filipem Adelem ve čtvrtek odlétá do Jihoafrické republiky, kde se pošesté v životě účastní nejtěžšího etapového závodu na horských kolech Cape Epic. „Biková Tour de France, ultimátní závod, který prověří každého jezdce. Není to o hodince makání, ale člověk tam musí být koncentrovaný osm dní v neskutečně těžkých podmínkách,“ usmál se 39letý jezdec.

Bikeři Jaroslav Kulhavý a Filip Adel se připravují na Cape Epic.Video: Superior

 
Článek

Závod odstartuje 17. března. Kulhavý při pěti účastech zvítězil třikrát, a to v letech 2013, 2015 a 2018. „Celkové vítězství se asi úplně opakovat nebude, ale ambice máme samozřejmě vysoké. Určitě bychom chtěli zabojovat o vítězství v některé z etap a desítka v celkovém pořadí by pro nás byl povedený výsledek,“ prozradil Kulhavý.

Zpátky na Cape Epic ho nalákala ryze česká spolupráce v týmu Superior s Filipem Adelem, jenž slavný závod jel třikrát. „Relativně se těším. Naposledy jsem chtěl jet v roce 2020, kdy do toho vlétl covid, odřekli jsme účast dva dny před startem a nakonec se závod stejně zrušil. Znamenalo to pro mě přechod do sportovního důchodu,“ líčil Kulhavý. „Tak jsem rád, že teď se z něj můžu vrátit. Navíc v ryze českém týmu a unikátním českém projektu,“ pokračoval.

Foto: Cape Epic

Trať 20. ročníku závodu horských kol Cape Epic

Na cyklisty čeká celkem 613 kilometrů s téměř 17 tisíci výškovými metry. „Je to náročných osm dní, kdy musíte být fyzicky, psychicky i technicky připraveni. Je to hrozně nevyzpytatelné, třeba počasím, protože je tam úplně jiné klima než v Evropě,“ upozornil olympijský šampion z Londýna.

Šéf výpravy Jan Jobánek, který Cape Epic také sám absolvoval, veze do Jihoafrické republiky přes 200 kilogramů materiálu. „Je tam všechno na drobné opravy. Nemůžeme vyměnit jenom rám, jinak všechno,“ poznamenal Kulhavý.

Jednotlivé etapy startují už v sedm hodin ráno, jezdci jsou tak na nohou už od pěti. „A tak je potřeba začít s regenerací hned po dojetí do cíle,“ popisoval Adel. „Všechno začíná regeneračním nápojem, sprchou a převléknutím. Zásadní je i protočit nohy, pomůže i masáž, cvičení a vydatná večeře,“ doplnil.

Reklama