Článek
„Certifikace vznikla s ohledem na reálné potřeby fanoušků. Sledujeme, jak klub přemýšlí o přístupnosti, jak ji uvádí do praxe a jak udržuje vysoký standard v průběhu celé sezony. Sparta prokázala systematický a důsledný přístup napříč oblastmi od infrastruktury přes služby v den zápasu až po práci s komunitou. Ocenění potvrzuje, že přístupnost je součástí klubové identity,“ vysvětluje CEO AccessibAll Olivier Jarosz.
Velkou roli při práci s handicapovanými příznivci hraje generální partner klubu Betano. Cílem je, aby každý takový fanoušek cítil na zápase cítil v bezpečí a odnášel si z něj příjemný zážitek. Aby se inkluze stala běžnou klubovou praxí.
„Ocenění potvrzuje, že jdeme správnou cestou. Děkujeme za podporu a spolupráci, bez níž by řada opatření nevznikla v takové šíři a kvalitě. Naší vizí je, aby se každý fanoušek bez ohledu na své potřeby cítil na Spartě pohodlně,“ popisuje CSR manažerka Sparty Irena Smetanová. „Opíráme se o praktická řešení, která jsou na stadionu skutečně znát – od navigačních majáčků přes rozšířená bezbariérová místa až po posílení služeb v den zápasu,“ dodává Adam Srb, marketingový manažer Betana.
Sparta a Betano rovněž společně předaly šek ve výši 500 tisíc korun neziskové organizaci Znakovárna z. s., která pro zajišťuje tlumočení do českého znakového jazyka. Počínaje utkáním s Teplicemi odstartovala také dlouhodobá spolupráce na pravidelné tvorbě videa s tlumočením předzápasového programu do českého znakového jazyka.
Certifikaci Access Champions získala Sparta jako druhý tým na světě po zmíněném Atlétiku. Klub v poslední době rozšířil platformy pro vozíčkáře a navýšil se kapacita pro hostující fanoušky na vozíku a probíhají také pravidelné prohlídky stadionu pro nevidomé a zrakově postižené.

Zleva předseda spolku Znakovárna Jan Wirth, marketingový manažer Betano Adam Srb, CSR manažerka Sparty Irena Smetanová, AccessibAll Global Ambassador Dominique Blanc a CEO AccessibAll Olivier Jarosz při předávání certifikátu na Letné.









