Hlavní obsah

Léto na Staroměstském náměstí proběhne ve znamení fotbalového šampionátu

Kdo se těší na fotbalové přenosy z mistrovství světa v Jihoafrické republice, ale nechce vysedávat dlouhé hodiny doma u televizorů ani ho neláká představa sledovat zápasy v zakouřených restauračkách, a přitom rád vyhledává pravou fanouškovskou atmosféru, si může v Praze přijít na své. Právě takové sportovní příznivce láká jedna z nejglobálnější akcí letošního roku, kterou je Hyundai Fan Park.

Foto: společnost Taiko

Pohled na Staroměstské náměstí, jehož plochu na pořádání přenosů z fotbalového MS vyčlenil Magistrát hlavního města Prahy.

Článek

Pražané a návštěvníci české metropole mohou od 11. června do 11. července sledovat přenosy z jihoafrického šampionátu na Staroměstském náměstí. Česká republika je přitom jedinou evropskou zemí, kde se tato akce uskuteční aniž by se její reprezentace vrcholného turnaje zúčastnila. Praha je zároveň jedním z 32 světových měst, v němž tento projekt během MS poběží.

„Staroměstské náměstí je pro sportovní přenosy ideálním místem. Naposledy se to potvrdilo při nedávném finále hokejového mistrovství světa. Určitě přijdou domácí fanoušci a v rámci svých dovolených se na náměstí zastaví zahraniční turisté, kteří budou zvědaví, jak si na turnaji počínají jejich fotbalisté,“ řekl jeden z moderátorů akce Ondřej Hejma, který bude patřit i do širokého spektra účinkujících, kteří v rámci Hyundai Fan Parku na starobylém rynku vystoupí.

Pořadatelé nezapomněli na množství Slováků žijících v Praze. Ti tak mohou skoro na živo držet palce svým krajanům, jenž si na rozdíl od Čechů účast na šampionátu vybojovali. Na jeden z jejich zápasů je rozjednáno vystoupení členů skupiny Elán a jejich hostů. V podobném duchu se mají odvíjet i zápasy Němců, na Staroměstském náměstí se mají ve dnech zápasů svých reprezentací představit i skupiny z Británie a USA.

Vedle sochy Jana Husa bude namontována obrazovka o velikosti 7 x 5 metrů, na vymezené ploše 6000 metrů čtverečních se může natěsnat až dvanáct tisíc příznivců. Celá akce nechce být vnímána jako vyloženě fotbalová, ale spíš zábavná. Moderátoři mají jednotlivé zápasy glosovat spolu s aktivními či bývalými fotbalisty nebo sportovními osobnostmi jiných odvětví.

Reklama

Související témata: