Hlavní obsah

Většinový podíl ve fotbalovém Southamptonu koupil srbský miliardář Šolak

Srbský miliardář Dragan Šolak získal většinový podíl v anglickém fotbalovém klubu Southampton. Vedení Saints dnes oznámilo, že Šolakova investiční společnost Sport Republic převzala 80 procent akcií. Kontrolní balík dosud vlastnil čínský podnikatel Kao Ťi-šeng, který ho koupil v roce 2017. Podle britských médií Šolak za transakci zaplatil 100 milionů liber (asi 2,955 miliardy korun).

Foto: Dylan Martinez, Reuters

St Mary's Stadium v Southamptonu, ilustrační foto.

Článek

"V posledních dvou letech jsme společně s akcionáři našeho klubu hledali toho pravého partnera, který by klub posunul dopředu. Dnes jsme našli perfektní řešení," uvedl výkonný ředitel Southamptonu Martin Semmens. "Sport Republic jsou zkušení investoři, mají ale navíc i zkušenosti ze světa elitního profesionálního sportu. Tuto kombinaci není snadné najít a my jsme nadšení, že jsme uzavřeli dohodu, která nám zajistí krátkodobou i dlouhodobou budoucnost," dodal.

Šolak, jenž vlastní mimo jiné telekomunikační společnost United Group, je hlavním investorem Sport Republic. Společnost se sídlem v Londýně založili Rasmus Ankersen, jenž nedávno rezignoval na post ve vedení FC Brentford, a Henrik Kraft. "Southampton má přesně to, co jsme hledali. Má skvělý manažerský tým, vynikající rozvoj talentů, nadané týmy hrající atraktivní fotbal a oddanou základnu fanoušků," řekl Šolak.

Zbývající dvacetiprocentní podíl dál vlastní Katharina Liebherrová, která ho zdědila po svém otci v roce 2010, kdy Southampton hrál třetí ligu. Momentálně klubu patří v Premier League 14. místo, od sestupové zóny ho v tabulce dělí deset bodů.

Dohoda o převzetí většinového podílu je třetí velkou investicí do klubu Premier League v posledních měsících. Český miliardář a majitel fotbalové Sparty Praha Daniel Křetínský se v listopadu stal spoluvlastníkem West Hamu, v němž získal se společností 1890s holdings podíl 27 procent. V říjnu vstoupil do Newcastlu saúdskoarabský Veřejný investiční fond (PIF).

Reklama

Související témata: