Článek
Nejproduktivnější hráč Wild Kirill Kaprizov hledal přihrávkou přes brankoviště spoluhráče Marcuse Johanssona, když gólman Predators Justus Annunen při snaze o zákrok vykopnul branku ze svého postavení.
Podle pravidel se správně pokračovalo dál a pětatřicetiletý švédský útočník nakonec napodruhé dokázal dostat kotouč do míst, kde má branka normálně stát.
Rozhodnutí bylo založeno na pravidle 63.7 oficiální příručky NHL, které říká, že „pokud bránící hráč úmyslně nebo neúmyslně posune branku předtím, než puk překročí její normální pozici, může rozhodčí gól uznat. Musí být prokázáno, že branku posunul bránící hráč, útočník měl okamžitou šanci skórovat a puk by podle posouzení rozhodčího skončil v brance.“
Potíž je ovšem v tom, že první střela do branky vůbec nešla a trefila jen boční konstrukci klece do místa, v němž vychýlená nebyla.
„I kdyby branka nebyla posunutá, neskončilo by to v ní. Podle rozhodčích to byl gól, ale já s tím nesouhlasím. Oni to však viděli jinak. Musíme se přes to přenést,“ říkal trenér Nashvillu Andrew Brunette.
Útočník Predators Michael McCarron však volil mnohem méně diplomatická slova. „Nechápu, jak může rozhodčí stát blízko té situaci, tvářit se vážně a uznat gól. Pak ještě zavolají do Toronta (sídlí tam centralizované videocentrum NHL, kde se posuzují sporné momenty - pozn. aut.) a odtud přijde rozhodnutí. Jsem v šoku. Mám pocit, že nás okradli,“ čertil se McCarron.
„Vůbec jsem nevěděl, co se vlastně stalo. Nevěděl jsem, jestli máme oslavovat, nebo ne. Když dojde k takovému posunutí branky, je asi správné gól uznat,“ mínil Johansson, jenž bodoval v šestém utkání v řadě, čímž si vytvořil osobní rekord.










