Hlavní obsah

Český tým ovládl i třetí podnik GT2 European Series. Ze Spa si odvezl maximum bodů

52 bodů, maximum možného zisku za jeden závodní víkend. Přesně to je bilance českého týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra ze třetího podniku sezony GT2 European Series v belgickém Spa. Tým došel k absolutnímu triumfu navzdory nepříznivému počasí a dvěma penalizacím. „Máme za sebou třetí podnik GT European Series, ze kterého odjíždíme potřetí jako nejúspěšnější tým. Tentokrát ale s maximálními body,“ radoval se Jiří Mičánek jr., manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

Foto: Buggyra

Vítězný tým ve Spa, zleva Bronislav Formánek, Jiří Mičánek jr. a Štefan Rosina

Článek

Snadnou cestu k vítězství a upevnění pozice v průběžném hodnocení GT2 European Series ale tým neměl. Na ikonické sedmikilometrové trati, která souběžně s evropským seriálem GT2 hostila největší závod GT vozů 24H Spa, panovalo typické ardenské počasí – přes okruh přecházely nevyzpytatelné přeháňky, které ovlivnily kvalifikaci i první závod.

„Výsledkem jsme potvrdili, že se s těmito změnami dokážeme velmi dobře vypořádat technicky i takticky. A klíčové jsou jezdecké zkušenosti Broňka i Štefana,“ chválil své jezdce Jiří Mičánek.

Foto: Buggyra

Lamborghini týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra na okruhu ve Spa

I když dvojice Formánek-Rosina na trati suverénně dominovala, oba závody česko-slovenské posádce zkomplikovaly penalizace. V prvním závodu tým dostal 13sekundový trest za kratší pit stop, ve druhém závodě pak vedení závodu potrestalo Štefana Rosinu za nepovolený manévr v zaváděcím kole.

První závod odstartoval Bronislav Formánek, který si vypracoval výrazný náskok na dvojici Mauro Calamia–Roberto Pampalini na maserati týmu LP Racing. Právě tato dvojice je největším soupeřem týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra v boji o letošní evropský titul.

„Měli jsme po pit stopu komfortní náskok na úrovni dvaceti vteřin, museli jsme ale počítat s třináctisekundovou penalizací,“ upozornil Štefan Rosina, který se informaci o penalizaci dověděl, až když byl na trati.

Ve druhém závodě potrestalo vedení závodu Rosinu za to, že nedodržel formaci těsně před startem. Pětisekundovou penalizaci připočetlo k délce pit stopu. Ten už i tak měl tým o 10 vteřin delší – podle pravidel takové znevýhodnění získává vítěz předchozího závodu.

„Snažil jsem se penalizaci dojet a povedlo se, odevzdával jsem auto s šestivteřinovým náskokem na druhého. Kvůli penalizaci za vítězství jsme ale vyjeli zpět na trať až třetí,“ vysvětloval Rosina.

Formánek ve svém stintu dokázal překonat oba vozy soupeřů a dokonal tak vydařený víkend, v němž jeho tým získal maximum bodů. „Věděli jsme, že nám to jde, a věřil jsem, že se na první místo zpět dostaneme. Skvělé na tom je, že jsme díky těmto výsledkům zvýšili náš náskok na čele šampionátu,“ kvitoval Formánek.

Mičánek Motorsport powered by Buggyra má zatím v sezoně GT2 European Series impozantní statistiku. Ze šesti závodů v elitní třídě Pro-AM pět ovládl, v jednom byl druhý. K tomu vyhrál pět ze šesti kvalifikací. Z teoretického absolutního maxima tak ztratil jen osm bodů a s náskokem 47 bodů na posádku Calamia-Pampanini týmu Dinamic Motorsport šampionát v polovině sezony suverénně vede.

„Penalizacemi jsme si situaci v závodech zkomplikovali, na druhou stranu jsme dokázali, jak obrovskou sílu máme, když jsme oba závody dokázali vyhrát. Druhá polovina sezony pro nás bude těžší, záležet bude na tom, jaké BoP (Balance of Power – systém vyvážení výkonu mezi rozdílnými značkami a modely vozů, určovaný vedením závodu) dostaneme na další závod. Předpokládám ale, že vedení šampionátu i soupeři nám budou chtít situaci co nejvíc zkomplikovat,“ říká Jiří Mičánek.

GT2 European Series pokračuje čtvrtým podnikem už za necelé tři týdny závodem na okruhu Marka Simoncelliho v Misanu.

Související témata: