Článek
Jedno taková pozice by se mohla otevřít v Red Bullu. Po minulé sezoně tam skončil Sergio Pérez a nahradil ho Liam Lawson. Jeho působení v rakouské stáji ale trvalo krátce. Po dvou Velkých cenách byl vystřídán Júkim Cunodou. Čím dál tím víc se ukazuje, že problém nebude v jezdci, ale spíš v druhém monopostu stáje.
Cunodovi se totiž také nedaří pravidelně bodovat a už se začíná mluvit o další výměně za Isacka Hadjara z Racing Bulls. Nicméně podle dřívějšího prohlášení poradce Red Bullu pro motorsport Helmuta Marka má Cunoda jisté místo až do konce sezony. Podobně mluvil po poslední Velké ceně Španělska i šéf týmu Christian Horner.

Júki Cunoda získal v Red Bullu pouhých 7 bodů.
„Všichni piloti F1 potřebují hlavně sebevědomí a čas. V týmu za Júkim stojíme a poskytneme mu dost času, aby ukázal, co v něm je,“ nezatracoval svého pilota Horner.
K situaci ve stáji mistra světa Maxe Verstappena se vyjádřil i Bottas. Ten by se z pozice třetího pilota rád vrátil do kokpitu a věří, že by Red Bullu dokázal pomoci získávat pravidelně body s oběma vozy.
„Zvenku to vypadá, že jejich auto je složité na řízení. Max v tomto ohledu předvádí neskutečné výkony a dostává z vozu snad i víc, než v něm je. Ale pro všechny ostatní piloty, kteří tam za poslední dobu jezdili, to bylo moc složité,“ soudí Fin.
„Myslím si, že aby to auto jezdilo rychle, musí ho řídit zkušený jezdec. Je to samozřejmě jen můj dojem. Ale jde o to, že oni vědí, že chci závodit a pro příští rok jsem k dispozici,“ připomněl pilot, který po minulém roce skončil u Sauberu a vrátil se do Mercedesu, kde zažil největší úspěchy kariéry včetně zisku pěti Pohárů konstruktérů.
„Upřímně ale nevím, jak v Red Bullu o angažování nových jezdců přemýšlí. Podle mě se ani nekoukají mimo svou akademii. Mají k dispozici hodně pilotů a především přípravnou stáj Racing Bulls.“
Bottas se s vedením rakouské stáje sešel už před aktuální sezonu, ale jednání netrvala dlouho. „Ukončili to strašně rychle. Podle mě jsou ve vedení Red Bullu lidé, nebo přesněji jeden člověk, který není mým velkým fanouškem. Takový je někdy život,“ posteskl si Bottas, aniž by prozradil jméno svého odpůrce. Obecně se však má za to, že jde o Helmuta Marka.
Vítěz 10 Velkých cen tak nemá jistou budoucnost, ale do monopostu F1 by se s trochou štěstí mohl podívat už v následující Velké ceně Kanady. Jeho příležitost souvisí se zraněním Lance Strolla z Aston Martinu. Když nebude k dispozici, je možné, že britský tým jako odběratel pohonných jednotek Mercedes osloví Bottase coby rezervního jezdce německé stáje.
Ani pro další sezonu se Fin s 246 starty ve formuli 1 nemusí upínat pouze na Red Bull. Díky vstupu Cadillacu jako jedenácté stáje do šampionátu se otevírají dvě místa pilota navíc a Bottas je jedním z favoritů na obsazení jednoho z nich. Sám pilot už dříve nazval Cadillac zajímavým projektem.
„Kdybych tam byl jako jezdec, bylo by to velmi zajímavé, protože bych mohl začít od nuly. Tým začíná úplně od začátku a já bych tak mohl skutečně ovlivnit určité směry vývoje. To by bylo velmi motivující a odměňující ve chvíli, kdy by přišly úspěchy.“
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.