Článek
„Chceme přispět ke zlepšení show, věřím, že dva povinné pit stopy by byly lepší, protože by přinesly větší nepředvídatelnost. Ale nikoho k tomu nemůžeme nutit, dokud to nebude pevně v pravidlech,“ uvedl šéf Pirelli Mario Isola pro Motorsport.com.
V poslední Velké ceně Mexika se využila směs různých strategií, které zdramatizovaly její průběh a přinesly třeba nečekaný výsledek v podaní Olivera Bearmana na čtvrtém místě.
Na trati se nyní využívá obvykle strategie na jednu zastávku. Pilot Mercedesu George Russel popsal při rozhovoru po Velké ceně Mexika současnou F1 za „závod do první zatáčky.“ Důležitým faktorem se podle Brita stává takzvaný špinavý vzduch a týmy častěji volí strategii jedné zastávky v boxech. Pneumatiky Pirelli jsou letos mnohem více odolné, což umožňuje jezdcům více tlačit, aniž by došlo k většímu opotřebení.
Povinnou dvojí zastávku v boxech jsme mohli vidět naposledy v Monaku, kde měla přinést více vzrušení do jinak nepříliš dramatické Velké ceny v ulicích Monackého knížectví. Konkrétně musel každý jezdec nasadit alespoň dvě různé směsi pneumatik.
Kýžený efekt se ale nedostavil, a monacká Grand Prix mnoho vzrušení nepřinesla. Někteří piloti zpomalovali soupeře, jiní stavěli dvakrát na konci závodu, Verstappen dokonce v nájezdu do posledního kola. George Russell byl tak frustrovaný tím, že ho brzdili jezdci Williamsu, že si zkrátil šikanu, aby předjel Alexe Albona. Ani se netajil tím, že to udělal schválně, za což dostal penalizaci.
Jak by diskutovaný zásah do pravidel vypadal v praxi? Podle šéfa Pirelli se nejpravděpodobněji jeví varianta s nepředepsanými druhy obutí. „Můžete jet střední, střední, střední, pokud máte tyto pneumatiky ještě k dispozici,“ řekl Mario Isola pro Motorsport.com. „Pokud jste vzadu, pravděpodobně budete chtít začít na tvrdých pneumatikách, protože chcete na začátku závodu jet delší vzdálenost. Pokud jste uprostřed roštu, možná budete chtít začít na měkkých a zbavit se provozu. Existuje mnoho kombinací.“
Počet zastávek v boxech může výrazně změnit strategii týmů, i proto téma vyvolalo reakce fanoušků na sociálních sítích. Nejlépe si v boxech v současné sezoně vede tým Ferrari. Po sedmi letech nadvlády Red Bullu získá DHL Pit Stop Trofej za nejrychlejší práci v boxech.










