Hlavní obsah

F1 je nuda. Je potřeba zavést třetí vozy, říká šéf Ferrari

PRAHA

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se domnívá, že je potřeba zatraktivnit formuli 1. Podle něj klesá návštěvnost, a tak by chtěl jednat s Asociací týmů formule 1 (FOTA) o nasazení třetích vozů. "Nechceme už žádné nudné Velké ceny," prohlásil di Montezemolo na webových stránkách Autosportu.

Foto: Max Rossi, Reuters

Šéf Ferrari Luca di Montezemolo

Článek

"Pokles počtu diváků, který jsme zaznamenali v Monze, ukazuje, že je potřeba udělat změny. Nechceme už žádné nudné Velké ceny," prohlásil prezident Ferrari Luca di Montezemolo. "Na konci roku budeme mít pracovní den s médii, pořadateli a sponzory. A musíme něco vymyslet, aby byl tento výjimečný sport zase zajímavější," řekl dále di Montezemolo. Jedním z řešení je podle dvaašedesátiletého Itala nasazení třetích vozů.

Když v jednu chvíli vypadalo, že by se do monopostu Ferrari mohl vrátit Michael Schumacher, zvýšil se zájem o vstupenky. A na to poukazuje i di Montezemolo. "Schumacherův efekt na prodej vstupenek ukazuje, jak špičkoví jezdci a týmy přitahují diváky. Budoucnost formule 1 není v malých týmech, které nevyvolávají nadšení. Proto je potřeba, aby top týmy mohly nasadit třetí vůz, ve kterém by jezdili buď mladí, nebo slavní piloti," vysvětluje svůj postoj prezident Ferrari.

Luca di Montezemolo dále vyzývá k přehodnocení současných pravidel. "Musíme se také zamyslet nad testováním. Vždyť jsme jediný sport, ve kterém se netrénuje. Mám několik návrhů na úpravu. Doufám proto, že všichni budou s Ferrari, které jezdí ve formuli odnepaměti, souhlasit."

Prezident Ferrari se také vyjádřil k letošní sezóně. "Lituji začátku sezóny. V její druhé půli už ale zase patříme mezi týmy, které získaly nejvíce bodů. A jsme nyní třetí v Poháru konstruktérů, i přestože jsme v posledních čtyřech závodech bodovali jen s jedním vozem," ocenil svou stáj di Montezemolo. "Uděláme vše pro dobrý závěr sezóny, i když už se nyní hlavně soustředíme na vývoj vozu pro rok 2010," uzavřel Luca di Montezemolo.

Reklama

Související témata: