Článek
Na městském okruhu v Las Vegas hustě pršelo a kvalifikace začínala v mokrých podmínkách. Všichni jezdci proto začali na pneumatikách do deště. Většina na přechodných, jezdci Aston Martinu, Sauberu a Oscar Piastri dokonce na sadě do silného deště. Situaci po zaváděcím kole přehodnotili i ostatní piloti a okamžitě zamířili zpět k mechanikům, aby přezuli na modře označené pneumatiky do mokra.
Na přechodné pneumatiky se zbývající jezdci vrátili až pro třetí a finální část, kdy déšť ustal a trať, alespoň v ideální stopě, výrazně vyschla.
LANDO ON POLE POSITION IN VEGAS! 👏👏
— Formula 1 (@F1) November 22, 2025
It's a mega lap from the championship leader in hugely tricky conditions 🤯#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/QgPWdcCNby
Nejlépe si se složitými podmínkami poradil Lando Norris. Současný favorit na zisk letošního titulu mistra světa potvrdil svou skvělou formu z posledních týmů a nenechal se odradit ani zoufalým třetím tréninkem, v němž skončil úplně poslední a jeho týmový kolega Piastri devatenáctý.
„Bylo to zatraceně stresující. Věděl jsem, že se mi podařilo rychle zajet první dva sektory, ale pak jsem špatně najel na obrubník, smeklo se mi to a byl jsem pořádně blízko zdi. Nebyly to snadné podmínky, ale je z toho první místo na roštu a z toho mám velkou radost. Tým předvedl skvělou práci v přípravě auta a díky tomu se to podařilo,“ ocenil po kvalifikaci Norris.
V první řadě ho doplní Verstappen, jenž také stále drží naději na titul při životě. Opět se ukázalo, jak zásadní rozdíl je mezi ním a jeho týmovým kolegou Júkim Cunodou. Japonec skončil už v úvodní části kvalifikace a zajel druhý nejhorší čas ze všech.
„Opravdu hodně to klouzalo. Na této trati to tak bývá i za sucha, ale v dešti je to ještě daleko horší. Obvykle si užívám jízdy v mokru, ale tohle se zdálo spíš jako jízda na ledě. Lépe se mi jelo na pneumatikách do mokra, ale s vývojem trati jsme museli přezout na přechodné, na nichž jsem se trochu trápil. Na první místo to dneska nebylo, ale první řada je pořád velký úspěch,“ hodnotil v cíli Verstappen.
Přes mokré podmínky a častá podklouznutí se celý průběh kvalifikace obešel bez jediného přerušení červenými vlajkami. K několika kolizím ale přece došlo. V závěru úvodní části totiž začali jezdci na pomalu vysychající trati víc riskovat v honbě za zrychlením. Nejdřív do zdi naboural Oliver Bearman, jehož haas se na mokré trati místo zatáčení jen klouzal směrem do zdi, ale mohl pokračovat. Jen moment na to se přidal i Alex Albon, jenž se sklouzl ve výjezdu z poslední zatáčky a poškodil si přední křídlo a pravé přední kolo.
Alex Albon collides with the wall in Q1! 💥‼️
— Formula 1 (@F1) November 22, 2025
Just how did he get his car back to the pits 🤯#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/EX0v9m1b9a
Na úplně posledním 20. místě ukončil kvalifikaci Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa ve službách Ferrari nedokázal zkrotit svůj vůz ve ztížených podmínkách a jeho trápení, které trvá od přestupu do italské stáje, trvá. Brita čeká v neděli pořádně těžká práce, jestliže bude chtít napodobit loňský vzestup z desátého na druhé místo a konečně se umístit na podiu hlavního závodu.
Jeho týmový kolega sice dopadl o poznání lépe, ale deváté místo na startu nemůže být pro Leclerca uspokojující. Poslední závod ani jeden z pilotů Ferrari nedokončil a italská stáj se v pořadí Poháru konstruktérů propadla na čtvrté místo a zdá se, že v Las Vegas bude snaha o návrat na pomyslné stupně vítězů velmi náročná.
O moc lépe nedopadla ani Hamiltonova náhrada ve stáji Mercedes. Andrea Kimi Antonelli si po úžasném víkendu v Brazílii, kde dojel druhý ve sprintu i ve Velké ceně, dojel v kvalifikaci v Las Vegas jen pro start ze 17. místa, a i on skončil v první části.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
| Kvalifikace na Velkou cenu Las Vegas, závod mistrovství světa F1: | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí | startovní pořadí | Jméno | Nár. / Tým | Čas |
| 1 | – | Norris | Brit. / McLaren | 1:47,934 |
| 2 | – | Verstappen | Niz. / Red Bull | -0,323 |
| 3 | – | Sainz | Šp. / Williams | -0,362 |
| 4 | – | Russell | Brit. / Mercedes | -0,869 |
| 5 | – | Piastri | Austr. / McLaren | -1,027 |
| 6 | – | Lawson | N. Zél. / Racing Bulls | -1,128 |
| 7 | – | Alonso | Šp. / Aston Martin | -1,532 |
| 8 | – | Hadjar | Fr. / Racing Bulls | -1,620 |
| 9 | – | Leclerc | Mon. / Ferrari | -1,938 |
| 10 | – | Gasly | Fr. / Alpine | -3,606 |
| 11 | – | Hülkenberg | Něm. / Sauber | 1:52,781 |
| 12 | – | Stroll | Kan. / Aston Martin | 1:52,850 |
| 13 | – | Ocon | Fr. / Haas | 1:52,987 |
| 14 | – | Bearman | Brit. / Haas | 1:53,094 |
| 15 | – | Colapinto | Arg. / Alpine | 1:53,683 |
| 16 | – | Albon | Thaj. / Williams | 1:56,220 |
| 17 | – | Antonelli | It. / Mercedes | 1:56,314 |
| 18 | – | Bortoleto | Bra. / Sauber | 1:56,674 |
| 19 | – | Cunoda | Jap. / Red Bull | 1:56,798 |
| 20 | – | Hamilton | Brit. / Ferrari | 1:57,115 |










