Článek
K incidentu došlo tři kola před koncem. Norris stahoval Piastriho náskok a přiblížil se mu na kontakt. Doslova. Došlo totiž k souboji kolo na kolo, který se přenesl z vlásenky, přes dlouhou rovinkou až k finální šikaně. V té ještě Piastri Norrise odrazil, Brit se ale s porážkou nechtěl smířit a svého týmového kolegu se ještě před první zatáčkou pokoušel předjet po vnitřní straně trati.
Tu si ale Piastri dobře hlídal a Norris svým pravým předním kolem trefil Piastriho levé zadní. Kolize okamžitě vyřadila Norrise ze zbytku závodu. Na trať vyjel safety car a k restartu už nedošlo. Piastri skončil čtvrtý.
Piastri and Norris come together in Canada! 😱
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Here's the collision between the two McLarens 💥#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/sKo3GRQ63Q
„Čekal jsem, že Oscar pojede víc vpravo. Nečekal jsem, že mi to udělá snadné, ale měl mi nechat na levé straně vozovky víc místa. Nicméně tam nebylo, já jsem chyboval a přijímám za to plnou zodpovědnost. Oscarovi i týmu jsem se už omluvil,“ vypověděl v cíli Norris, jenž se týmu omlouval do vysílačky okamžitě po incidentu.
Byl to první ostřejší souboj mezi oběma piloty McLarenu, kteří jsou na prvních dvou příčkách v aktuálním mistrovském žebříčku. Norris před závodem ztrácel na svého parťáka 10 bodů. Po Velké ceně Kanady je jeho manko už 22 bodů. „Byl to náš první souboj, ale chtěl bych, aby naše soupeření bylo férové. Je velký rozdíl mezi ostrým, ale férovým manévrem a takovouto hloupostí,“ kál se Norris.
Piastri nedával, jak je ostatně jeho zvykem, po závodě své emoce znát. K nehodě se také vyjádřil, ale Norrise nezatracoval. Vztahy v týmu se možná po kolizi změní, ale navenek to znát není.
„Ještě jsem to neviděl, takže nedokážu úplně říct, co se stalo a jak k tomu došlo. Lando za to ale přijal plnou zodpovědnost a život jde dál. Je to samozřejmě škoda pro tým. I bez kolize to pro nás byl těžký závod,“ hodnotil Piastri.
piastri and norris checking each other after the crash ❤️ pic.twitter.com/OGTtlTsjin
— nyes (@SAINZLOVERS) June 15, 2025
„Myslím si, že jsme ve druhé půlce závodu měli dobré tempo a byli jsme rychlejší než auta kolem nás, bohužel ne o dost. Proto bylo těžké předjíždět. Trápili jsme se hlavně na středních gumách. Pomohlo nám, když se začaly drolit, protože to ostatním škodilo víc než nám. Aby to bylo rozhodující, potřebovali bychom ale o 30 kol více,“ přemítal Piastri o zbytku závodu, v němž mu letos teprve podruhé utekly stupně vítězů.
Piastri o třetí místo, které si vyjel v kvalifikaci, přišel už v prvním kole na úkor nováčka Andrey Kimiho Antonelliho z Mercedesu. Ten si tak dojel pro první pódium v kariéře. Na Piastriho zbylo nepopulární bramborové místo, které znamená 12 mistrovských bodů do sezónní tabulky jezdců.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.