Hlavní obsah

Schumacher byl připravený závodit. Haas ale neměl díly na opravu auta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I když při hororovém karambolu rozštípal monopost na dva kusy, byl Mick Schumacher po děsivé nehodě během sobotní kvalifikace na Velkou cenu Saúdské Arábie připravený naskočit do nedělního závodu. Tým Haas přesto syna legendárního německého jezdce Michaela Schumachera na start nepustil. Důvodem ale nebyly obavy o zdraví. Problém byl s náhradními díly pro totálně zničený vůz.

Foto: Profimedia.cz

Mick Schumacher měl během kvalifikace na Velkou cenu Saúdské Arábie vážnou nehodu.

Článek

Schumacher měl zběsilou kolizi s bariérou poté, co během prostřední části kvalifikace po výjezdu z desáté zatáčky ztratil po kontaktu s obrubníkem kontrolu nad vozem. Po nárazu v rychlosti přes 270 km/h zůstalo z jeho vozu torzo a sám jezdec setrvával během následujících hrůzostrašných okamžiků bez pohybu v kokpitu.

Už první lékařská kontrola na okruhu ale neodhalila vážnější zranění a optimistický verdikt potvrdila i následná důkladná prohlídka a testy v nemocnici. A třiadvacetiletý talent ještě v noci tweetoval optimistický vzkaz, že je v pořádku. Tým však mezitím oznámil, že německý mladík bude na startu chybět.

Jak ale vyšlo později najevo, důvodem absence nebyly zdravotní ohledy. „Byl jsem připravený závodit. Tým ale musel vzít v potaz management náhradních dílů. Jsme teprve u druhého závodu sezony a v této části roku je s díly vždycky potíž. Obecně vzato bylo nutno zvážit všechny okolnosti, abychom mohli plnohodnotně absolvovat následující závod v Melbourne," řekl Schumacher serveru motorsport.com.

A v rozhovoru se vrátil i k samotné nehodě a momentům, kdy všichni na okruhu i u televizních obrazovek trnuli, v jakém stavu se po tvrdém nárazu nachází. Schumacher prozradil, že se od začátku cítil v pohodě, potřeboval ale čas na zpracování prožitku z karambolu. „Byl jsem fyzicky stoprocentně fit. Cítil jsem ale frustraci z toho, co se stalo. Potřeboval jsem si tím projít a uvědomit si, co se dalo udělat lépe," uvedl.

Nehoda německého závodníka opět ukázala, jaký bezpečnostní skok formule 1 udělala. „Byl to opravdu velký náraz, prý v rychlosti přes 270 km/h. Být to v cestovním autě, tak by to asi nevypadalo tak dobře. Dnešní formule jsou ale opravdu bezpečné. Navíc upřímně řečeno... když jsem ztratil kontrolu nad zadní částí vozu, bylo jasné, co se stane. A měl jsem čas se připravit," líčil Schumacher.

Hororový karambol přesto vyvolal bezprostřední kritiku nového okruhu v Džiddě, který se honosí přízviskem „nejdelší a nejrychlejší městský okruh na světě", hodně se tu ale bouralo i při loňské premiéře. Pilot Red Bullu Sergio Pérez už tehdy trať označil za nejnebezpečnější v seriálu a Lando Norris z McLarenu hned v sobotu žádal úpravu obrubníku v desáté zatáčce, kde neměl problémy jen německý jezdec.

Podle Schumachera potíže vyvstaly s novou érou formule 1 a novými monoposty. „Loni inkriminovaný obrubník takový problém nepředstavoval, protože vozy byly jinak konstruované a byly světlejší. Letos jsou posazené výrazně níž, zejména na tomto typu okruhu. Takže v momentě, kdy najedete na poměrně vysoký obrubník, ztrácí zadní kola kontakt s povrchem. Určitě by to nemělo zapadnout, a pokud se sem máme vracet, tak by mělo dojít k úpravě," dodal pilot Haasu.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

MS v hokeji 2024

87. ročník Mistrovství světa v hokeji se koná v termínu 10.–26. května 2024 v České republice, turnaj si rozdělí města Praha a Ostrava.