Článek
Ta kategorie patří historicky vedle motorek a osobních aut na Dakaru mezi tři hlavní, jenže zvlášť po nuceném odchodu Rusů a Bělorusů se třída kamionů scvrkla na česko-nizozemský šampionát. Navíc jen omezená část ze startujících jede na celkové pořadí, zatímco ostatní „náklaďáky“ plní roli rychlých asistencí osobním autům.
I proto teď na Marocké rallye, pro mnohé generálce na Dakar 2026, se tým Martina Macíka společně s pořadatelskou organizací A.S.O. pustil do misionářské činnosti a snažil se světu ukázat, jak atraktivní – a zároveň snadná – jízda v kamionu může být.
A tak si za volant Josefa sedl už zmíněný Sébastien Loeb, motoristický všeuměl z Francie, dále 23letý Američan Seth Quintero, vítěz dvou dakarských etap z posledního ročníku, a taky dvojnásobný vítěz závodu Nani Roma. Macík jim půjčil „klíče“ od Pepy, přidal k tomu svého navigátora i mechanika a s trochou nervozity sledoval, jak si borci z kategorie aut povedou.
„Loeb, to je hromada zkušeností. Sedl si do toho, hned věděl, co má dělat, a krásně si to užil,“ líčil Macík. A navigátor Tomášek mu popisoval, jak do jedné zatáčky vletěl v rychlosti 140 km/h, přičemž brzdit začal až na posledních 20 metrech. Občas dostal kvůli otřesům ránu do hlavy a i v jednom videu je vidět, jak nadšeně křičí: „Teď je to děsivé.“
„Zvládl výborně. Po návratu byl spokojený, že si to mohl vyzkoušet,“ popisoval Macík. Podobně nadšený se vrátil i Seth Quintero, který říkal: „Bylo to úchvatné. Ten kamion potřebuji.“
Macík a jeho tým MM Technology ze Sedlčan pak v Maroku vítězně zvládl prolog, od pondělí do pátku jsou na programu jednotlivé etapy.