Hlavní obsah

MotoGP v Brně byla ekonomicky přínosná, tvrdí studie

4:54
4:54

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Laťku nastavili při návratu MotoGP do Brna po pěti letech vysoko, když si na motocyklovou Grand Prix našlo letos od 18. do 20. července cestu 219 544 diváků, což byl pátý největší počet návštěvníků ze dvaadvaceti zastávek šampionátu. Nyní pořadatelům začíná boj o další fanoušky. Automotodrom Brno spouští ve čtvrtek od 11:00 předprodej vstupenek na motocyklovou Grand Prix v příštím roce, která se poprvé uskuteční v červnovém termínu, přesněji 19. - 21. června 2026. 

Foto: Automotodrom Brno

Na Grand Prix České republiky v Brně se představí ve třídě Moto2 i jediný domácí zástupce v šampionátu Filip Salač.

Článek

Organizátoři většinu vstupenek oproti letošnímu roku lehce podražili. Nejmenší rozdíl v ceně je v kategorii Silver na přírodní tribuny. Vstupenky v těchto sektorech na všechny tři dny zdražily o stovku, v první vlně do 31. ledna příštího roku jsou tak k pořízení za 2590 korun.

Návštěvníci si připlatí za vstup na sedadlové tribuny, které stojí o tisícovku víc než před rokem. Zájemci zaplatí o tisíc víc a do 31. ledna je pořídí za 5990 korun. Nejlevnější první vlna lístků poběží od 11. prosince do 31. ledna příštího roku.

„Při nastavování cen jsme se maximálně snažili zohlednit fakt, že chceme, aby byl závodní víkend přístupný co největšímu počtu fanoušků. Proto se ceny pro ročník 2026 drží na velmi podobné hladině jako loni, přestože náklady na akci v dodavatelském řetězci oproti poslednímu ročníku určitě vzrostou. U nejprodávanějších typů vstupenek došlo pouze k velmi mírnému navýšení v řádu jednotek procent,“ uvedl mluvčí Automotodromu Brno Petr Boháč s tím, že organizátoři doporučují k nákupu vstupenek pouze oficiální prodejní kanály na vstupenky.motogpczechia.com nebo nově v síti Ticketportal.

Podle něj chtějí pořadatelé v příštím roce napodobit návštěvnost z letošního ročníku. „Byli bychom pochopitelně velmi rádi, aby se minimálně zopakoval krásný výsledek z letošní sezony. Věříme, že hezké návštěvnosti může pomoct i atraktivní červnový termín, který nezasahuje do letních prázdnin,“ podotkl Boháč.

„Jsme rádi, že se předprodej opět spouští před Vánoci. Nechtěli jsme nic uspěchat a důkladně jsme naslouchali zpětné vazbě od návštěvníků. Například jsme rozšířili celkovou kapacitu sedadlových tribun, které si v uplynulém ročníku získaly velkou popularitu a byly brzy vyprodané,“ poznamenal Karel Hubáček, majitel Automotodromu Brno.

Podle něj v příštím roce chystají organizátoři několik novinek, které mají přispět k vyššímu komfortu návštěvníků.

„Fanoušků si velmi vážíme a chceme jim to dát ještě více najevo i po praktické stránce. Naproti tribunám proto vyrostou znatelně větší velkoplošné obrazovky pro přehlednější sledování závodního dění,“ vysvětluje Hubáček.

Na automotodromu taky hodlají vylepšit infrastrukturu sociálního zázemí a v plánu je i další rozšíření systému vratných kelímků a uvolnění pravidel pro vnášení vlastního občerstvení do areálu. Nově si budou moci návštěvníci vzít s sebou 1,5 litru pitné vody na osobu, stejně jako drobné občerstvení.

Foto: Automotodrom Brno

Ceník vstupenek na MotoGP v Brně v příštím roce

Pořadatelé také odtajnily první předběžné výsledky studie o motocyklové Grand Prix v Brně od Vysoké školy ekonomické v Praze. Ta se uskutečnila formou terénního šetření na Masarykově okruhu během tří dnů červencového závodu, ale také zpracováním veškerých dat o návštěvnících, která mají k dispozici organizátoři, město Brno i Jihomoravský kraj.

„Předběžná data jasně ukazují, že MotoGP generuje významné přínosy, které se propisují i do veřejných rozpočtů. Zvláště pozitivní je zjištění o vysokém podílu nových zahraničních návštěvníků s vyšší průměrnou útratou, což potvrzuje ekonomickou relevanci akce. V kompletním reportu tyto dopady detailně vyčíslíme. Včetně konkrétních příjmů do veřejných rozpočtů, které by bez konání MotoGP do rozpočtů nepřitekly,“ uvedl docent Petr Mazouch z Fakulty informatiky a statistiky VŠE, který studii se svým týmem zpracovává.

Podle prvních výsledků analýzy byla více než polovina zahraničních návštěvníků na letošní obnovené premiéře Grand Prix České republiky v Brně poprvé. Podle studie byla průměrná útrata zahraničního návštěvníka více než dvakrát vyšší oproti návštěvníkovi z České republiky.

Dvanáct procent cizinců si pobyt v Česku prodloužilo a navštívilo i další regiony. Zahraniční návštěvníci tvořili třetinu účastníků akce, šestina pochází z Jihomoravského kraje. Do šetření se zapojilo 4200 respondentů a kompletní výsledky budou k dispozici začátkem následujícího roku.