Hlavní obsah

Prostor pro další angažmá Salače v Moto2 se hodně zúžil

Do prekérní situace se dostává Filip Salač. Osm závodů před koncem letošní sezóny sice drží třináctou příčku v šampionátu Moto2 a sen o celkovém umístění v Top 10 není vůbec nereálný, jenže získat angažmá i pro rok 2026 pro něj bude daleko složitější.

Foto: Bernadett Szabo, Reuters

Filip Salač při závodě šampionátu Moto2

Článek

Dosavadní Salačův zaměstnavatel Elf Marc VDS Racing Team totiž před dvěma týdny angažoval Španěla Arona Caneta jako náhradu za Jaka Dixona odcházejícího do superbiků. Zdálo se, že o druhé místo úspěšně vyjednává český jezdec, kterému letos končí smlouva. V tom duchu se vyjadřoval i Salačův manažer Jan Šťovíček, jenže tým se podle informací webu racesport.nl už rozhodl, že jeho druhým jezdcem pro rok 2026 bude Turek Deniz Öncü.

Ze čtrnácti stájí, které mají účinkovat v příštím ročníku MS kategorie Moto2, má jedenáct už obsazeno jezdecké složení a zbývají pouze tři volná místa. Idemitsu Honda Team Asia potvrdil příchod Japonce Taya Furusata z Moto3, ale druhý jezdec zatím nebyl oznámen. Na přání továrny to má být však pilot z asijské země.

Takže šance pro Salače, kterému bude v prosinci 24 let, může být jen u RW-Idrofoglia Racing, která shání parťáka k Japonci Ayumu Sasakimu. Nebo je tu ještě Pramac Yamaha, kde bude i po této sezóně pokračovat Španěl Izan Guevara a jeho týmového kolegu ještě hledá. Vsadit chce ale na nějakého perspektivního jezdce věku blízkého teenagerovi. Podle některých médií je ale v hledáčku týmu i Salač. „Musíme hrát s kartami, co máme a doufáme, že to zahrajeme nejlépe, co půjde,“ řekl Salač pro Nova Sport.

Už u potvrzených pětadvaceti závodníků ve startovním poli sdílí Salač rozporné pocity. „Myslím si, že tam je spousta jmen, která tam nemá úplně co dělat. Na listině jsem napočítal 14 Španělů a nemyslím si, že to je dobře,“ tvrdil. „Stále doufám, že své místo najdu, protože vím, že si to zasloužím a že jsem ještě neukázal svůj potenciál,“ dodal.

Adeptů je ale daleko víc než volných míst. Vedle Salače jsou aktuálně bez místa i další současní jezdci Moto2: Španěl Albert Arenas, Jihoafričan Darryn Binder či Tonta van den Goorbergh z Nizozemska. Navíc o návrat na scénu usilují Ind Somikat Chantra, Španěl Alberto Fernandez či Joel Kelso z Austrálie.

Přehled týmu a jezdců Moto2 v roce 2026
QJMOTOR – FRINSA – MSI: Angel Piqueras a Ivan Ortola
KLINT Forward Factory Team: Jorge Navarro a Alex Escrig
OnlyFans American Racing Team: Joe Roberts a Marco Ramirez
CFMOTO Inde Aspar Team: David Alonso a Daniel Holgado
Gresini Racing Moto2: Alonso Lopez a Sergio Garcia
LIQUI Moly Dynavolt Intact GP: Manuel Gonzalez a Senna Agius
Sync SpeedRS Team: Celestino Vietti a Luca Lunetta
Elf Marc VDS Racing Team: Aron Canet a Deniz Öncü
Italtrans Racing Team: Adrian Huertas a Daniel Muňoz
Red Bull KTM Ajo: Collin Veijer a Jose Antonio Rueda
Fantic Racing: Barry Baltus a Tony Arbolino
Idemitsu Honda Team Asia: Tayo Furusato a ??
Pramac Yamaha Moto2: Izan Guevara a ??
RW-Idrofoglia Racing GP: Ayumu Sasaki a ???
Související témata: