Článek
Český tým letos primárně závodí v GT2 European Series, kde po čtyřech závodech ze šesti vede v kategorii Pro-AM. Do Super Trofeo Europe nakoukli díky divoké kartě a před závodem ani nepomýšleli na první místo.
„Je to obrovský úspěch a potvrzení toho, že patříme k naprosté evropské elitě. Myslím, že toto od nás nikdo ze soupeřů nečekal. Mezi sebou jsme si řekli, že bychom chtěli bojovat o pódium. Ale vítězství ve třídě a osmé místo v konkurenci čtyřiatřiceti aut je něco výjimečného,“ hodnotí manažer týmu Jiří Mičánek jr.

Manažer týmu Jiří Mičánek jr. (vlevo) s jezdci Bronislavem Formánkem a Štefanem Rosinou (vpravo)
Úspěch slavili Formánek s Rosinou i přes komplikace. Tým musel použít jiné pneumatiky, než s jakými jezdí v GT2 a řešil nespecifikovaný technický problém.
„Reálně jsme před kvalifikací měli řádově pár desítek minut, abychom se s novými pneumatikami sžili. K tomu jsme řešili jeden specifický technický problém, takže práce se protáhly až do noci. Díky moc týmu, který si to odmakal až do soboty,“ doplnil Mičánek.
V kvalifikaci oba piloti dokázali zajet čtvrtý nejrychlejší čas, Bronislav Formánek se pak hned po startu dostal o dvě pozice dopředu a během svého stintu najel klíčový náskok na největšího soupeře Shotu Abkhazavu, který startoval v posádce s vítězem loňského světového finále Lamborghini Super Trofeo Jegorem Orudževem. Ten ovládl druhou kvalifikaci a byl jedním z favoritů na vítězství. Rosina jej ale dokázal během svého stintu udržet za sebou a zároveň se po chybách soupeřů probojovat ze třetího na první místo.
„S Orudževem to byl tvrdý souboj už posledních několik kol před červenou vlajkou, ale věřím, že bychom svoji pozici udrželi i tak,“ říká Rosina. „Auto bylo perfektně připravené, Broněk skvěle odstartoval. Jsem dojatý a překvapený, myslím, že nikdo z nás nečekal, že se nám toto může podařit,“ radoval se slovenský závodník.
„Nürburing milujeme a chtěli jsme si tady sami v silné konkurenci potvrdit, že máme rychlost. Skočili jsme do toho po hlavě, bez testů. A povedlo se to,“ usmíval se Formánek. „Věděl jsem, že když dovezu auto v pořádku na třetím místě, tak Štefan bude schopný vyhrát. Tímto výsledkem jsme potvrdili, že jsme šampiony Lamborghini Super Trofeo právem,“ doplnil Formánek.
V nedělním závodě musel tým řešit další problém. Nürburgring před startem skropil déšť a tým se proto rozhodl vyjet na pneumatikách do mokra. Tato volba se nakonec nevyplatila, protože trať začala rychle schnout a Lamborghini Huracán v barvách týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra nakonec projel cílem na pátém místě ve třídě Pro-AM, celkově byl patnáctý.
„Bylo to padesát na padesát, my zvolili stejně jako většina startovního pole mokré. Bohužel hned po startu začala trať osychat. Pokud bychom se rozhodli naopak, bojovali bychom nejspíš o nejlepší pětku absolutně. Ale toto k motorsportu patří. Museli jsme volit mezi risky. O to víc nás těší vítězství v prvním závodu, které jsme si vybojovali ve férových podmínkách,“ uzavřel Jiří Mičánek.