Hlavní obsah

Útok na nejvyšší příčky, Lacko a spol. mají na startu sezony ME tahačů jasný cíl

20. 5. 2022 15:50

Ostrý start. Na okruhu v italském Misanu o víkendu začne nová sezona mistrovství Evropy v závodech tahačů a nebude tradičně chybět ani český tým Buggyra ZM Racing. Jeho barvy budou stejně jako v minulých letech hájit Adam Lacko a Francouz Téo Calvet a ambice jsou jasné: Lacko chce usilovat o medailové pozice a v ideálním případě získat podruhé v kariéře evropský titul.

Foto: Buggyra media

Adam Lacko v kabině svého tahače.Foto: Buggyra media

Článek

Tým se o víkendu vrací ke svým kořenům. V italském Misanu do trucků Buggyra DV50 usednou Adam Lacko a Téo Calvet. Aliyyah Kolocová dala letos přednost přípravě na premiérový start na Rallye Dakar a závodům EuroNASCAR a sportovních vozů GT. Návrat ke dvoučlennému týmu ovšem neznamená ústup z ambicí. Naopak, tým míří velmi vysoko.

„Ambice jsou jasné. Chceme přivézt nejlepší výsledky. Máme dva výborné piloty a vylepšený vůz. Došlo ke změnám na nápravě i na brzdném systému. Přidali jsme na výkonu motoru, ale zároveň držíme životnost. Tyto kroky by nás měly posunout zase o kousek kupředu. Cíl u Adama je jasný, útočit na nejvyšší příčky. Samozřejmě bychom chtěli získat titul, ale takových je na startovní listině hodně," usmívá se manažer Buggyry pro komunikaci Jan Kalivoda.

Kalendář ME tahačů na okruzích 2022:
21. a 22. 5. Misano (Itálie)
11. a 12. 6. Hungaroring (Maďarsko)
2. a 3. 7. Slovakia Ring (Slovensko)
16. a 7. 7. Nürburgring (Německo)
3. a 4. 9. Most (ČR)
10. a 11. 9. Zolder (Belgie)
24. a 25. 9. Le Mans (Francie)
1. a 2. 10. Jarama (Španělsko)

„Téo jede v evropských trucích druhou sezonu. Má jednoznačný cíl vyhrát pohár nováčků a být co nejblíže evropské špičce," dodává Kalivoda.

Mistr Evropy z roku 2017 Lacko se po předsezonních testech usmíval, ale je si vědom, že uspět nebude v tak nabité konkurencí vůbec snadné.

„Časy v testech byly dobré, ale všechno se vždycky ukáže až v Misanu. Myslím, že jdeme správnou cestou. Jako každý rok jsou ambice jasné: na konci sezony stupně vítězů. Vždycky bojujeme o nejvyšší příčku, ale nebude to jednoduché. Konkurence je silná a stále se zmenšují rozestupy. V měřáku se do jedné desetiny vešlo klidně i pět jezdců. Je to dobré pro diváky, protože na trati nejsou tak velké rozestupy. Jedeme nalepeni na sobě a čekáme, kdo udělá chybu," přemítá Adam Lacko.

Zklamání bylo, ale nic s tím neuděláme, říká Adam Lacko o nedokončené sezoně bez tituluVideo: Sport.cz

Téo Calvet si při předsezonních testech v Mostě vyzkoušel Lackův tahač a mistr Evropy se zase pár kol svezl v tom jeho.

„Bylo skvělé vyzkoušet si i Adamův truck. A navíc mi pomohl s nastavením mého vozu. Jsem rád, že mám po svém boku tak zkušeného pilota. Čeká nás další vyrovnaná sezona, v šampionátu je velké množství kvalitních jezdců. Abychom uspěli, budeme muset hodně bojovat. V celkovém pořadí se chci vejít do první šestky a samozřejmě vyhrát Promoter's Cup. No a v ideálním případě i hodnocení týmů," líčí 21letý Francouz.

Lacka s Calvetem čeká dalších třináct soupeřů, kteří se přihlásili k účasti v celé sezoně. Mezi velké favority budou vedle obhájce titulu Norberta Kisse z Maďarska patřit určitě další piloti MAN, Němec Sascha Lenz a španělský veterán Antonio Albacete. Čest Iveca také v této sezoně hájí šestinásobný mistr Evropy Jochen Hahn z Německa či jeho krajanka Steffi Halmová.

Kalendář šampionátu se po covidvých restrikcích vrátil k normálu. Zatímco předloni se jely jen dva podniky - šampion se vůbec nevyhlašoval - a loni se konalo šest závodů, letošní sezona má opět osm dílů. Jezdci tak budou mít k dispozici celkem 32 bodovaných jízd. Jejich rozložení během závodního víkendu se nemění. V sobotu i v neděli se pojede nejprve hlavní závod, po kterém bude následovat skromněji bodovaná jízda s otočeným pořadí první osmičky na startu.

„Máme se na co těšit, na trati bude hodně bojů a během celé sezony budeme mít hodně stresu. A doufám, že na konci bude pěkný výsledek," přeje si Lacko.

Reklama

Sdílejte článek
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •  
     
     
     
  •