Článek
Tým se o víkendu vrací ke svým kořenům. V italském Misanu do trucků Buggyra DV50 usednou Adam Lacko a Téo Calvet. Aliyyah Kolocová dala letos přednost přípravě na premiérový start na Rallye Dakar a závodům EuroNASCAR a sportovních vozů GT. Návrat ke dvoučlennému týmu ovšem neznamená ústup z ambicí. Naopak, tým míří velmi vysoko.
„Ambice jsou jasné. Chceme přivézt nejlepší výsledky. Máme dva výborné piloty a vylepšený vůz. Došlo ke změnám na nápravě i na brzdném systému. Přidali jsme na výkonu motoru, ale zároveň držíme životnost. Tyto kroky by nás měly posunout zase o kousek kupředu. Cíl u Adama je jasný, útočit na nejvyšší příčky. Samozřejmě bychom chtěli získat titul, ale takových je na startovní listině hodně," usmívá se manažer Buggyry pro komunikaci Jan Kalivoda.
| Kalendář ME tahačů na okruzích 2022: |
|---|
| 21. a 22. 5. Misano (Itálie) |
| 11. a 12. 6. Hungaroring (Maďarsko) |
| 2. a 3. 7. Slovakia Ring (Slovensko) |
| 16. a 7. 7. Nürburgring (Německo) |
| 3. a 4. 9. Most (ČR) |
| 10. a 11. 9. Zolder (Belgie) |
| 24. a 25. 9. Le Mans (Francie) |
| 1. a 2. 10. Jarama (Španělsko) |
„Téo jede v evropských trucích druhou sezonu. Má jednoznačný cíl vyhrát pohár nováčků a být co nejblíže evropské špičce," dodává Kalivoda.
Mistr Evropy z roku 2017 Lacko se po předsezonních testech usmíval, ale je si vědom, že uspět nebude v tak nabité konkurencí vůbec snadné.
„Časy v testech byly dobré, ale všechno se vždycky ukáže až v Misanu. Myslím, že jdeme správnou cestou. Jako každý rok jsou ambice jasné: na konci sezony stupně vítězů. Vždycky bojujeme o nejvyšší příčku, ale nebude to jednoduché. Konkurence je silná a stále se zmenšují rozestupy. V měřáku se do jedné desetiny vešlo klidně i pět jezdců. Je to dobré pro diváky, protože na trati nejsou tak velké rozestupy. Jedeme nalepeni na sobě a čekáme, kdo udělá chybu," přemítá Adam Lacko.

Zklamání bylo, ale nic s tím neuděláme, říká Adam Lacko o nedokončené sezoně bez tituluVideo: Sport.cz
Téo Calvet si při předsezonních testech v Mostě vyzkoušel Lackův tahač a mistr Evropy se zase pár kol svezl v tom jeho.
„Bylo skvělé vyzkoušet si i Adamův truck. A navíc mi pomohl s nastavením mého vozu. Jsem rád, že mám po svém boku tak zkušeného pilota. Čeká nás další vyrovnaná sezona, v šampionátu je velké množství kvalitních jezdců. Abychom uspěli, budeme muset hodně bojovat. V celkovém pořadí se chci vejít do první šestky a samozřejmě vyhrát Promoter's Cup. No a v ideálním případě i hodnocení týmů," líčí 21letý Francouz.
Lacka s Calvetem čeká dalších třináct soupeřů, kteří se přihlásili k účasti v celé sezoně. Mezi velké favority budou vedle obhájce titulu Norberta Kisse z Maďarska patřit určitě další piloti MAN, Němec Sascha Lenz a španělský veterán Antonio Albacete. Čest Iveca také v této sezoně hájí šestinásobný mistr Evropy Jochen Hahn z Německa či jeho krajanka Steffi Halmová.
Kalendář šampionátu se po covidvých restrikcích vrátil k normálu. Zatímco předloni se jely jen dva podniky - šampion se vůbec nevyhlašoval - a loni se konalo šest závodů, letošní sezona má opět osm dílů. Jezdci tak budou mít k dispozici celkem 32 bodovaných jízd. Jejich rozložení během závodního víkendu se nemění. V sobotu i v neděli se pojede nejprve hlavní závod, po kterém bude následovat skromněji bodovaná jízda s otočeným pořadí první osmičky na startu.
„Máme se na co těšit, na trati bude hodně bojů a během celé sezony budeme mít hodně stresu. A doufám, že na konci bude pěkný výsledek," přeje si Lacko.









