Hlavní obsah

Dakarský očistec! Mazák Macháček se přesto zařadil mezi jezdce kalibru Peterhansela

Naúm

Pořadatelé v úterý pro závodníky Rallye Dakar připravili zřejmě nejnáročnější etapu dosavadního průběhu. Byl to opravdový očistec, shodují se jezdci Buggyra Racing. Pověst nejobtížnější etapy se posléze potvrdila. Josef Macháček topil pod kotlem, rovněž ale šetřil techniku a po problémech průběžného lídra Quintera (USA) se ujal se speciálem Can-Am DV21 ve své kategorii vedení.

Buggyra v 9. etapě Rallye DakarVideo: Buggyra media

 
Článek

Téměř pět set kilometrů dlouhý měřený úsek jel Josef Macháček přes šest hodin. Radost v cíli ale zastínila dlouhou a únavnou etapu.

„Pořadatel si dal opravdu záležet. Navigačně složitý, všude samý kámen, už na šestém kilometru začaly první kolize. Řešili jsme elektroniku a snažili se jet tak, abychom si pohlídali celkové druhé místo," líčil dakarský veterán.

Martin Macík v 9. etapě Rallye DakarVideo: Big Shock! Racing

„Na trati jsme viděli stát vedoucího muže, tak jsme čekali, jak bude pořadí po úterý vypadat. I když jsme se snažili jet opatrně, byly z toho dva defekty. Ale za mě určitě maximální spokojenost," uvedl Macháček, který figuruje na prvním místě v průběžném pořadí lehkých prototypů.

Zároveň se zařadil mezi jezdce kalibru Peterhansela, kteří se těšili na Dakaru z průběžného lídrovství ve dvou různých disciplínách.

Enge skončil v etapě druhý

Mimořádný výkon podává při své premiéře rovněž Tomáš Enge, který v úterý zaostal za vítězem měřeného úseku jen o sedmačtyřicet vteřin a skončil v etapě druhý.

Martin Prokop v 9. etapě Rallye DakarVideo: Benzina Orlen Team

„Nejelo se vůbec v písku, ale vše vedlo po pistách nebo mimo ně a hrozně se prášilo. Tím, že jsme měli v pondělí problém, jsme museli předjíždět spoustu aut a ztratili desítky minut. Další zkouška odolnosti posádky a auta. S umístěním jsem samozřejmě spokojený. Doufám, že ve středu využijeme dobré startovní pozice a poletíme," plánoval v bivaku Tomáš Enge.

Ani v desáté etapě nedávají pořadatelé posádkám příležitost k oddechu. Na písčitém terénu, během etapy dlouhé 342 kilometrů jde vedle techniky v první řadě o kvalitní navigaci.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články