Hlavní obsah

Historie byla přepsána. Ogier ukončil Loebovu nadvládu v Německé rallye

TREVÍR

Německá rallye má poprvé od svého zařazení do mistrovství světa v roce 2002 jiného vítěze než Sébastiena Loeba. Francouzský mistr světa doplatil na sobotní defekt a k osmi triumfům na asfaltových cestách v okolí Trevíru přidal "jen" druhé místo se ztrátou 39,8 sekundy na krajana a kolegu z Citroënu Sébastiena Ogiera. Ten zvítězil počtvrté v sezóně a pošesté v kariéře a v hodnocení MS se posunul za Loeba na druhé místo.

Foto: Zdeněk Sluka

Sébastien Ogier s Citroënem.

Článek

Martin Prokop po havárii z úvodního dne obsadil s Fordem Fiesta třicáté místo a skončil šestý v kategorii SWRC. Z problémů českého jezdce i dosavadního lídra pořadí Juha Hänninena z továrního týmu Škoda Motorsport, který rovněž první etapu nedokončil, vytěžil maximum Estonec Ott Tänak s fiestou. Druhý triumf v sezóně jej vynesl na druhé místo celkové klasifikace před Prokopa. Hänninen po páteční nehodě skončil čtvrtý a poprvé v sezóně se ocitl mimo medailové pozice.

Loeb vyhrál v Německu devět z 19 rychlostních zkoušek včetně závěrečné speciálně bodované Power Stage, ale prázdná pneumatika v poslední sobotní erzetě jej srazila z čela pořadí. Z více než minutového manka dokázal v závěrečném dnu, který provázely silné bouřky, téměř polovinu ubrat. To bylo ale málo na to, aby oslavil středeční prodloužení kontraktu s francouzskou automobilkou vítězstvím.

"Vždycky jsem říkal, že ta série jednou skončí. Pokaždé to prostě ideálně nevyjde, dostat defekt je tak snadné... Ale jeli jsme dobře, chtěli jsme vyhrát, jen jsme měli bohužel smůlu," řekl sedmatřicetiletý Loeb.

Výhru Ogier v Německu nečekal 

O deset let mladší Ogier vítězství nečekal, tím spíš, že Loeb na asfaltu neprohrál od roku 2004. "Zrovna tady jsem s tím nepočítal, protože můj týmový kolega je tady vždycky velmi silný. Matematicky ale stále mohu získat titul, a dokud budu mít šanci, budu to zkoušet," řekl Ogier, který čtyři závody před koncem ztrácí na Loeba 25 bodů.

V Německu neuspěli finští piloti Fordu. Mikko Hirvonen skončil čtvrtý a přišel o druhou pozici v šampionátu. Jari-Matti Latvala čelil o víkendu hned několika technickým problémům a byl nakonec až čtrnáctý, třebaže dokázal vyhrát tři testy. Ford zároveň přišel o vedení v historické tabulce podle počtu vítězství. Citroën po osmém triumfu v řadě vede 78:77.

Z třetího místa se tak radoval Španěl Dani Sordó, který s vozem Mini Cooper vybojoval premiérové umístění na stupních vítězů po návratu této značky do MS.

Šampionát se nyní přesune do Austrálie, kde bude pokračovat desátou soutěží 8. až 11. září.

Německá rallye, závod MS v automobilových soutěžích:
1. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën DS3) 3:32:15,0, 2. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3) -39,8, 3. Sordo, Del Barrio (Šp./Mini Cooper) -1:55,6, 4. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -2:43,7, 5. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3) -3:48,0, 6. Räikkönen, Lindström (Fin./Citroën DS3) -7:24,6, ...30. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) -40:35,0, 37. Kůrka, Müller (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) -52:09,3.
Pořadí MS (po 9 z 13 soutěží): 1. Loeb 192 b., 2. Ogier 167, 3. Hirvonen 156, 4. Latvala, (Fin./Ford Fiesta RS) 96, 5. P. Solberg 94, 6. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 56, ...13. Prokop 7.
Pořadí týmů: 1. Citroën Total 333 b., 2. Ford Abu Dhabi 242, 3. M-Sport Stobart-Ford 105.
Pořadí SWRC: 1. Hänninen (Fin./Škoda Fabia S2000) 98, 2. Tänak (Est./Ford Fiesta) 80, 3. Prokop 76.

Reklama

Související témata: