Hlavní obsah

OBRAZEM: Rallyeový speciál Hyundai se poprvé prolétl na šotolině

Praha

Půl roku před plánovaným vstupem do mistrovství světa v rallye pokračuje tým Hyundai v intenzivní práci na vývoji speciálu i20 WRC. V průběhu července si vůz odbyl na jihu Francie premiéru na šotolinovém povrchu, když se za volantem vystřídalo kompletní trio „vývojářů" Juho Hänninen, Bryan Bouffier a Chris Atkinson.

Foto: Hyundai

Vůz Hyundai i20 WRC při šotolinovém testu ve Francii.

Článek
Fotogalerie

„Máme za sebou dva solidní testy, během nichž jsme auto prověřili v široké škále podmínek. Jak už to bývá, museli jsme se vypořádat s řadou technických potíží, ale právě proto se testy dělají," uvedl v tiskové zprávě týmu jeho šéf Michel Nandan.

Hyundai si pro dva oddělené testy vybralo jihofrancouzské oblasti Chateau Lastours a Mazamet, které vyhovovaly požadavku na rozmanitost podmínek na nezpevněném povrchu. „Po předešlých asfaltových testech jsme získali další cenná data pro nastavení vozu. Šotolinový test byl dalším významným milníkem v našich přípravách na příští sezónu, do startu Monte Carla 2014 nás ale čeká ještě spousta práce," dodal Nandan.

Automobilka Hyundai se ze scény světové rallye stáhla v roce 2003 poté, co nedokázala s modelem Accent WRC náležitě bojovat s konkurencí a trápily ji vysychající zdroje financí. Vystoupením z rozjetého vlaku ale korejský výrobce příliš neušetřil: za neúčast v závěrečných čtyřech podnicích sezóny mu totiž byla vyměřena pokuta, kterou ovšem nezaplatil a za to mu v roce 2004 Světová rada motorsportu vyměřila penále ve výši milión dolarů.

Návrat do rallye ale přesto patřil k dlouhodobým prioritám společnosti a díky změnám v technické specifikaci WRC, které přispěly ke snížení nákladů, se comeback stane již v příští sezóně skutečností.

Reklama

Související témata: