Hlavní obsah

Podmol upřímně o tom, kolik ho stojí Dakar a co mu kazí chuť k motorsportu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Může to být jeho poslední Dakar, po kterém uzavře jednu důležitou kapitolu ve svém životě. Má to však u motocyklisty Libora Podmola podmínku: Musí na něm v lednu uspět, nejlépe dojet na pódiovém umístění v kategorii bez asistence. „Když se mi to povede, tak to bude můj poslední rallye závod,“ říká Podmol, jinak stále aktivní freestyle motokrosař. K rozhodnutí ho vede i skutečnost, že Dakar spolyká miliony.

Libor Podmol má před sebou nejspíš svůj poslední Dakar. Účast na rallye dotuje freestylemVideo: Sport.cz, Libor Podmol

 
Článek

Netají, že jen účast na Dakaru ho stojí dva miliony a možná i víc. A že ho víceméně dotuje z peněz, které si vydělá na freestylových exhibicích.

„Díky tomu, že jsem měl fajn freestyle sezonu, dokážu Dakar utáhnout dál. Jenže rallye disciplína je finančně náročná, musí se dělat na sto procent, aby to stálo za to. A já to nějak nezvládám, což pociťuji i letos, že partneři a lidi, kteří mi přislíbili nějakou podporu a pomoc, tak to najednou tři týdny před Dakarem tak není. To mě dohání do situace, že mi to kazí chuť v k motorsportu, což nechci,“ upřímně vypráví ve videoreportáži Sport.cz.

Finance ho samozřejmě limitují v účasti na přípravných závodech, nemůže si ani pořídit novou a lepší motorku. Nicméně na slavný závod se chtěl vrátit, protože letos v lednu pro něj skončil po tvrdém pádu už v první etapě, kdy si zlomil obratle a byl v bezvědomí. „Tentokrát budu chtít do Dakaru nastoupit pomaleji, i když to jsem si říkal i minule. Ale budu dávat bacha, abych se skamarádil s tratí i s tou motorkou. Letos jsem na ní jen skákal salta a netrénoval,“ přiznává.

Na Dakar se ale připravoval alespoň po fyzické stránce, což zúročil také ve freestyle motokrosu. Ke zlevnění dakarské účasti mu pomáhá i to, že jede v kategorii bez asistence, tedy po etapách si musí motorku opravovat sám a spí jen ve stanu, žádném obytném voze jako většina jiných.

„Když to vyjde podle mých představ, tak to bude můj poslední rallye závod. Ale Dakar má spoustu úskalí, můžu tam jezdit deset let a deset let se bude něco srát,“ říká jadrně, leč výstižně.

Reklama