Hlavní obsah

Pevné termíny ligy v nedohlednu. Mluví do nich i policie

Přání fanoušků, aby zápasy nejvyšší fotbalové soutěže měly pevné termíny, jako je tomu v Bundeslize či Premier League, kde dochází ke změnám jen velmi výjimečně, vyslyšeno hned tak nebude. Důvodů je několik. Zájmy dvou televizních stanic, které si v každém kole volí zápasy podle atraktivnosti, snaha vyjít vstříc účastníkům evropských pohárů a také policie.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda na archivním snímku.

Článek

„Rádi bychom, aby termínová listina byla pevnější, ale z objektivních důvodů to zatím nejde. Termíny a časy zápasů by měly být oznámeny pětadvacet dní před příslušným ligovým kolem, což se podařilo před začátkem jara, ale dál do toho vstupuje několik aspektů. V létě se snažíme vyjít vstříc našim účastníkům evropských pohárů. Například před losem kvalifikací Ligy mistrů ale nevíme dopředu, zda bude tým hrát v úterý nebo ve středu," vysvětloval novinářům předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.

„Důležitým faktorem jsou i vysílající televize. Platí u nich tzv. volební systém, zápasy vybírají podle atraktivnosti, a před startem soutěže jsme, při vší úctě, nemohli tušit, jak atraktivní budou duely Zlína, který bojuje v popředí tabulky. Televize čekají, která utkání tak mohou být atraktivní, o co v nich půjde. Snažíme se s nimi jednat, aby se rozhodovaly co nejdříve. Tento systém lze pozměnit až po vypršení stávajících smluv, což bude za rok a půl. Třeba v Anglii a dalších zemích, kde je jeden vysílací subjekt, je to jednodušší. A v neposlední řadě je to policie, která nechce, aby se například v Praze hrály v jeden den a ve stejném čase dva zápasy kvůli nasměrování jejích příslušníků a prostředků," dodal Svoboda.

Cena Františka Hrdličky

Na letošním Galavečeru po skončení ligy bude poprvé udělena Cena Františka Hrdličky, bývalého velmi populárního fotbalového funkcionáře a člena výkonného výboru. „Ligová fotbalová asociace chce takto oceňovat lidi, kteří nejsou tolik vidět, ale pro klub a fotbal odvádějí velmi cennou a důležitou práci, jsou tak říkajíc neviditelnými legendami," vysvětlil šéf LFA.

Vyšší obrátky by měla nabrat i práce s fanoušky. Kluby mi mezi nimi měly najít partnera, který bude fanoušky, myšleno především „kotle", zastupovat. „Toto vyžaduje i UEFA od účastníků evropských pohárů, a Sparta, Plzeň nebo Slavia takové už mají a pracují s nimi. Věřím, že by se tak předešlo některým excesům, které vznikají i kvůli špatné komunikaci mezi fanoušky a klubem," konstatoval Svoboda.

Více statistických údajů

O fanoušky se víc zajímají i partneři ligy. Například titulární partner ePojisteni.cz chce obléknout fanoušky do barev jejich klubů, do triček či šál a zaplatit jim i vstupenky, ovšem týkat se to bude především těch, kteří využijí nabídky jejího povinného ručení.

Samotná LFA pak rozšíří na svých internetových stránkách počet zajímavých údajů o hráčích v průběhu zápasů. Zájem o údaje, jako je například, kdo naběhá nejvíc kilometrů, kdo je nejrychlejší, kdo měl nejvíc kontaktů s míčem, je stále větší. „Zamyslíme se, jestli neuveřejňovat nejen údaje o těch nejlepších, ale i nejhorších," pravil s úsměvem Svoboda.

Na jarním grémiu ligových klubů se pak budou kluby zabývat novým hracím modelem nejvyšší soutěže, který by nabídl více atraktivních zápasů. „Předložili jsme návrhy, které kluby připomínkovaly. Teď se o nich pobavíme a posuneme dál, aby mohl být nový hrací model zaveden co nejdříve," přál si Svoboda.

Reklama