Hlavní obsah

O vstupenky na fotbalové MS žádalo 140 tisíc fanoušků

PRAHA

O 140 tisíc vstupenek na zápasy fotbalové reprezentace na mistrovství světa v Německu žádali fanoušci na Českomoravském fotbalovém svazu, který však rozděloval pouze 31 tisíc lístků. Před losováním šťastných majitelů, jehož výsledky svaz zveřejnil v pátek v podvečer, tak bylo zřejmé, že zdaleka ne všichni žadatelé budou uspokojeni.

Foto: PRÁVO/Michaela Říhová

Čeští fotbalisté s trenérem Karlem Brücknerem po zvládnuté baráži s Norskem.

Článek

Fanoušci mohli žádat o lístky na všechny zápasy Brücknerova týmu počínaje základní skupinou až po případné finále. "Původní osmiprocentní kvóta byla navýšena o další vstupenky, o nichž mluvil při své návštěvě Prahy Franz Beckenbauer. Pořadatelé už doručili garance na jejich přidělení," řekl mluvčí svazu Václav Tichý.

Podle původních propočtů měla Česká republika obdržet na utkání s USA v Gelsenkirchenu 3732 lístků, na duel s Ghanou v Kolíně nad Rýnem 3065 a na zápas s Itálií na stadiónu v Hamburku 3444. Po Beckenbauerově příslibu se kvóta zvýšila o dva tisíce vstupenek na zápas.

Fotbalový svaz se rozhodl rozdělit lístky podle následujícího klíče: dvě třetiny šly do dnešního losování, o zbývající třetinu se podělí reprezentační tým, svaz a jeho sponzoři, kluby, okresní a krajské fotbalové svazy.

Šestnáct tisíc žádostí

Na svazový sekretariát dorazilo do pondělního poledne na 16 tisíc žádostí, z nichž po kontrole fotbalového svazu zůstalo 13 460 správně podaných. Další byly vyřazeny z různých důvodů, vesměs kvůli duplicitě.

O tom, kdo měl štěstí, se mohou zájemci přesvědčit od dnešních 17:00 na www.fotbal.cz, kde jsou zpřístupněny seznamů žadatelů podle referenčních čísel, která obdrželi při podání žádosti. Po 17. hodině však nešly svazové stránky otevřít.

Pro získání vstupenek ještě musí vylosovaní šťastlivci učinit další kroky a na ten první mají pouze několik dnů. Do pátku 17. února musí přidělené vstupenky uhradit bankovním převodem na účet fotbalového svazu, jehož číslo najdou také na svazovém webu.

Reklama