Hlavní obsah

OBRAZEM: Zlaté kopačky, každá jiná, válečné malůvky. Hvězdy předvádějí samé extravagance

Praha
Aktualizováno

Že jsou slavní fotbalisté schopní předvádět na hlavě pěkné komedie, na to už si fanoušci zvykli. V posledních letech se ovšem jejich extravagance rozšířily také na nohy. Klasické černé kopačky už prakticky nevidíte, světový šampionát v Brazílii patří svítivým barvám a co nejoriginálnějšímu designu. Předváděné typy se teď začnou lavinovitě šířit i do všech dalších soutěží, ať už profesionálních, amatérských či mládežnických.

Foto: Sergio Perez, Reuters

Zlaté botky zlatého brazilského dítěte Neymara...

Článek
Fotogalerie

Jeden originální příklad za všechny? Zlaté kopačky jako příběh a zároveň víra, že zlaté dítko Brazílie v nich vykope pořadatelské zemi vytoužený titul...

Již ve svých 12 letech si nasprejoval fotbalový talent ze Santosu své kopačky nazlato. A stala se z něj hvězda světového fotbalu. Není tedy vůbec náhodou, že právě Neymar vytáhl do bitvy ve zlatých kopačkách.

„Svěřil se nám, že už jako kluk vždycky chtěl kopačky ve zlaté barvě, ale nemohl je nikde sehnat. A tak jsme se rozhodli, že letošní léto je ideální příležitost k tomu, abychom pro něj tyto boty vytvořili," líčí Denis Dekovič, hlavní designér firmy Nike.

Neymarova nová zbraň má také unikátní detail na vnitřní vložce, kde je vyobrazen zlatý sprej a kopačka připomínající hráčův příběh.

„Největší výzvou bylo dosáhnout vzhledu, který připomíná práci se sprejem. Úzce jsme s Neymarem spolupracovali, abychom dosáhli takové barvy, jakou v dětství používal. Hledali jsme odstín, jak si jej pamatoval," popisuje Dekovič.

Miliónové nohy s malůvkami domorodců

Nejde však jen o zlatou. Trávníkům teď vládnou kopačky v brčálových a svítivých barvách, tradiční černé jako by už odzvonilo.

„Troufám si říci, že celočerné kopačky si vždy pár svých věrných příznivců najdou, přestože poslední trendy a poptávka zákazníků hovoří jasně o tom, že budoucnost patří zajímavým designům nebo barevným kombinacím. Ostatně přesně takový je i design našich kopaček pro letošní MS - černobílá kombinace inspirovaná tradičním válečným malováním původních obyvatel Brazílie je v televizi nepřehlédnutelná," poukazuje David Horák, manažer Adidasu pro Českou republiku.

Konkurenční Puma, která je partnerem i české reprezentace, zase vyrukovala s jiným fíglem. Jedna bota z páru modrá, druhá tmavě růžová. Diváci si mohli zpočátku myslet, že fotbalisté jsou popletové a popadli v šatně nesprávné boty. Jde však samozřejmě o záměr, který třeba italský gólman Buffon zvýraznil ještě rukavicemi - také je každá jiná a kopírují barvy kopaček.

Výrobci již zbrojí na EURO 2016

Kdo ví, co ještě výrobci chystají, kam až zajdou... „Již nyní chystáme novou kolekci kopaček pro EURO 2016. Smím snad jen prozradit, že takto barevnou kombinaci jsme ještě nikdy nepředstavili. V kombinaci s chipem micoach speedcell a ‚chytrým' miCoach smart fotbalovým míčem se můžeme těšit na naprosté novinky," avizuje Horák.

Mistrovství světa je veletrhem, který ovlivní nejbližší budoucnost fotbalové výstroje na všech úrovních. „MS je fenomén. Navíc, fotbal byl, je a bude světovým sportem číslo jedna. Pro nás je nejdůležitější kategorií a pevně věříme, že naše produkty, nápady a inovace přinesou všem hráčům a fanouškům mnoho zábavy a radosti," potvrzuje manažer Adidasu strategii výrobců.

Reklama

Související témata:
Výrobci