Hlavní obsah

Miliony pro Slováky! Analýza opět slibuje báječné zisky z mistrovství světa

Miliony eur přinese nadcházející hokejový světový šampionát pořadatelské zemi. Zisky jdou podle analytiků hlavně z prodeje vysílacích práv, sponzorských smluv, příjmů ze vstupného, tržeb hotelů a restaurací, prodeje suvenýrů nebo také z obyčejného prodeje potravin.

Foto: Vít Šimánek, ČTK

Zimní stadión Ondreje Nepely v Bratislavě, dějiště MS.

Článek

Předešlý šampionát na Slovensku v roce 2011 přinesl podle Ekonomické univerzity v Bratislavě pouze hlavnímu městu 11 milionů eur. Mistrovství světa tehdy navštívilo více než 400 tisíc diváků, z toho 291 227 v Bratislavě a 115 477 v Košicích.

Nejvíce návštěvníci platili v hotelích a restauracích. Informovala o tom analytička Slovenské spořitelny Lenka Buchláková.

Foto: Sukup/SZĽH Ján, ČTK

Medaile pro tři nejlepší týmy MS. Cenným kovům dominují postava hokejisty a motiv slovenských hor.

Hoteliéři a provozovatelé restauraci nebo barů rázně navyšovali ceny. "V průměru jde v případě ubytování o dvojnásobné zvýšení cen během šampionátu. V některých případech jsme zaznamenali až trojnásobné navýšení. Zdražilo i alternativní ubytování, které si lidé vyhledávají prostřednictvím online platforem," doplnila Buchláková pro slovenská média.

Stejný trend lze očekávat i tentokrát.

Speciální pivní vlak hokejových fanoušků odjel na MS

<a href="http://www.sport.cz/">Sport.cz</a>

Hokej se těžko může rovnat fotbalu, ale i tak patří k nejsledovanějším sportům. "Hodnota globálního sportovního průmyslu dosahuje více než 500 miliard eur, zhruba 43 procent z toho ukrajuje fotbal a jedním z nejvýnosnějších sportů je i hokej," připomněla Buchláková.

Celkově mají velké sportovní akce zjevný přínos pro celou hostitelskou zemi. Příkladem je podle slovenských médií Polsko a Ukrajina, které v roce 2012 organizovaly ME ve fotbale.

Rozumí čeští hokejisté slovenštině? Které slovíčko jim dělalo největší problém?

<a href="http://www.sport.cz/">Sport.cz</a>

Podle London Brand Finance Institute zaznamenalo Polsko ze 100 zkoumaných zemí nárůst hodnoty národní značky o 75 procent. Její cena se tak zvýšila z 269 miliard amerických dolarů na 472 mld. USD. Těžila z toho i Ukrajina. Jinou věcí je to, že část profitu pak pozbyla v konfliktu na východě země.

Reklama

Související témata: