Článek
Předešlý šampionát na Slovensku v roce 2011 přinesl podle Ekonomické univerzity v Bratislavě pouze hlavnímu městu 11 milionů eur. Mistrovství světa tehdy navštívilo více než 400 tisíc diváků, z toho 291 227 v Bratislavě a 115 477 v Košicích.
Nejvíce návštěvníci platili v hotelích a restauracích. Informovala o tom analytička Slovenské spořitelny Lenka Buchláková.
Hoteliéři a provozovatelé restauraci nebo barů rázně navyšovali ceny. "V průměru jde v případě ubytování o dvojnásobné zvýšení cen během šampionátu. V některých případech jsme zaznamenali až trojnásobné navýšení. Zdražilo i alternativní ubytování, které si lidé vyhledávají prostřednictvím online platforem," doplnila Buchláková pro slovenská média.
Stejný trend lze očekávat i tentokrát.
Speciální pivní vlak hokejových fanoušků odjel na MS
<a href="http://www.sport.cz/">Sport.cz</a>
Hokej se těžko může rovnat fotbalu, ale i tak patří k nejsledovanějším sportům. "Hodnota globálního sportovního průmyslu dosahuje více než 500 miliard eur, zhruba 43 procent z toho ukrajuje fotbal a jedním z nejvýnosnějších sportů je i hokej," připomněla Buchláková.
Celkově mají velké sportovní akce zjevný přínos pro celou hostitelskou zemi. Příkladem je podle slovenských médií Polsko a Ukrajina, které v roce 2012 organizovaly ME ve fotbale.
Rozumí čeští hokejisté slovenštině? Které slovíčko jim dělalo největší problém?
<a href="http://www.sport.cz/">Sport.cz</a>
Podle London Brand Finance Institute zaznamenalo Polsko ze 100 zkoumaných zemí nárůst hodnoty národní značky o 75 procent. Její cena se tak zvýšila z 269 miliard amerických dolarů na 472 mld. USD. Těžila z toho i Ukrajina. Jinou věcí je to, že část profitu pak pozbyla v konfliktu na východě země.