Hlavní obsah

Uzávěrka přestupů v NHL bude letos klidnější

New York

Ve čtvrtek se uzavře možnost přestupů v zámořské NHL, ale podle odborníků by neměl na poslední chvíli nastat takový pohyb hokejistů jako v minulých letech. Platový strop klubů stanovený na 39 milionů dolarů, dřívější uzávěrka a velké množství týmů ve hře o play off brání většímu pohybu hokejistů.

Článek

Nejvíce se v souvislosti se změnou působiště mluví o finském útočníkovi Ollim Jokinenovi z Floridy či brankáři Curtisu Josephovi z Phoenixu.

Jedním z hlavních důvodů pro výměnu je hráčova končící smlouva. Tato situace by podle zámořských médií mohla vést ke změně dresu i u českých olympioniků Pavla Kubiny z Tampy Bay a Filipa Kuby z Minnesoty, v červnu vyprší kontrakt i útočníkovi Janu Hrdinovi z Columbusu.

Trejdů nebude tolik

Generálním manažerům komplikuje úvahy o přesunech fakt, že kluby sehrají do konce základní části ještě dvacet či více zápasů. "Kromě čtyř či pěti týmů mají ještě všechny ostatní reálnou šanci na účast v play off. Proto to vypadá, že nebude tolik trejdů jako v předešlých letech," řekl zámořským novinářům generální manažer Nashvillu David Poile.

Nejrušnější na přestupy byl v NHL březen 2003, kdy v 24 transakcích změnilo dres 46 hokejistů. O rok později, tedy v posledním ročníku před výlukou, přestoupilo v rámci 20 výměn celkem 32 hráčů.

Florida chce udržet opory

Stříbrného medailistu z olympiády v Turíně Olliho Jokinena by ráda udržela Florida, ale zatím se s Finem nedohodla na nové smlouvě. Podobná je situace v týmu Panthers u brankáře Roberta Luonga. Pokud bude chtít mít klub získat alespoň nějakou kompenzaci, musí je vyměnit. Jinak o ně může přijít v červenci bez náhrady. Zájem o Jokinena má hlavně Ottawa a také Calgary.

Nechráněnými volnými hráči se v létě mohou stát vedle dua z Floridy či trojice zmiňovaných českých hokejistů také další hvězdy. Jsou to například Sergej Samsonov z Bostonu, Kubinův spoluhráč Brad Richards, produktivní bek Toronta Bryan McCabe nebo duo veteránů z Pittsburghu Mark Recchi, John LeClair.

Reklama