Článek
V roce 1950, kdy šampionát formule 1 začínal, se jelo sedm závodů. O osmnáct let později jich bylo už dvanáct a v sedmdesátých letech počet závodů za rok kolísal mezi jedenácti až sedmnácti. Mezi lety 1982 a 1994 však došlo k ustálení na šestnáct velkých cen za rok. Poté se počet opět měnil, osciloval mezi šestnácti a osmnácti závody.
Ani to ale nebyla konečná. V roce 2005 se poprvé v historii uskutečnilo devatenáct závodů, v roce 2016 jich pak bylo už jednadvacet. Od příští sezony zase jeden další přibude a vedení formule 1 Liberty Media se prý chystá šampionát od roku 2021 rozšířit na čtyřiadvacet akcí, kdy se bude bojovat o body. Týmy sice navýšení odsouhlasily, teď už se jim to však přestává líbit.
"Sixteen races are enough. The more races there are, the more the product is devalued."
Bernie Ecclestone agrees with Sebastian Vettel that a 16-race calendar would be ideal for #F1.https://t.co/XuQOXdFb9h pic.twitter.com/X7kNwv3nVk
— Planet F1 (@Planet_F1) September 16, 2019
Ferrari a Racing Point upozorňují na to, že nejspíš budou muset přijmout nové zaměstnance, čímž se zvýší náklady, a to s ohledem na chystaný rozpočtový strop bude dost obtížné. Nyní se k nim přidal i Bernie Ecclestone, bývalý šéf formule 1, který během své čtyřicetileté éry navyšování podporoval. Teď je však osmaosmdesátiletý Brit jiného názoru.
Formule 1 podle něj bude takto vysokým počtem závodů znehodnocena. „Rozhodně je to moc. Šestnáct velkých cen stačí. Čím více je závodů, tím více se produkt připravuje o svou cenu,“ uvedl Ecclestone na webu gpfans.com. „Tuto přesycenost jsme zažili u tenisu. Máme sto turnajů, ale jen deset z nich je důležitých,“ dodal Ecclestone.