Článek
Piloti týmu z Maranella zvládli perfektně start, Massa si pohlídal vedoucí pozici a Räikkönenovi se podařilo protlačit před Hamiltona, který startoval z druhého místa. Hned v úvodu skončil závod po vzájemné kolizi pro Trulliho z týmu Toyota, Luizziho ze stáje Toro Rosso a Davidsona ze Super Aguri. Smůlu měl Kovalainen, jehož renault postrčil jeden ze soupeřů, finský pilot udělal hodiny a propadl se z bodované pozice až na chvost startovního pole.
První zastávky v boxech na pořadí v čele závodu nic nezměnily, Hamilton ale po třetině závodu ztrácel na vedoucího Massu už deset sekund. Räikkönen kroužil za svým stájovým kolegou s dvouvteřinovým odstupem. Ke změně situace došlo až po druhých zastávkách, kdy Räikkönen strávil u mechaniků o dvě sekundy méně než Massa a vrátil se na trať ve vedoucí pozici. Hamiltonova ztráta na druhou příčku se navíc ještě prohloubila, protože McLaren naordinoval britskému jezdci tři zastávky.
"Všechno se odvíjí od startu a ten se nám tentokrát skutečně povedl. Po několika neúspěších jsme se opět zvedli a myslím, že se můžeme ještě zlepšit. Poslední testy ukázaly, že vůz na to má,“ líčil po závodu na tiskové konferenci spokojený Räikkönen.
Button poprvé na bodech
Spokojenost panovala i v týmu BMW. Kubica si při návratu do kokpitu dojel pro čtvrtou příčku a Heidfeld skončil hned za ním. Šesté místo opanoval Fisichella s renaultem, který odolal atakům sedmého Alonsa a pro vůbec první bod v letošní sezóně si dojel osmý Button s hondou.
Hamilton ziskem šesti bodů upevnil své vedení v pořadí šampionátu, protože jeho týmový kolega Fernando Alonso se po startu z desátého místa dokázal prodrat jen o tři příčky vpřed a v tabulce mistrovství ztrácí čtrnáct bodů. Třetí Massa je zpět o sedmnáct bodů, čtvrtý Räikkönen o dvaadvacet. V Poháru konstruktérů vede McLaren o pětadvacet bodů před Ferrari.
„Neodstartoval jsem nejlépe, Kimi kolem mě doslova prolétl. Můžu být ale spokojený, podařilo se mi opět vystoupit na stupně vítězů a získat důležité body. Před závodem v Silverstonu neztrácíme sebevědomí, i když Ferrari ukázalo, že se zvedá,“ komentoval zřejmě poslední Velkou cenu Francie na okruhu v Magny-Cours Hamilton.
Devátý závod letošního ročníku mistrovství světa, jímž se sezóna přehoupne do druhé poloviny, se jede už příští víkend na okruhu v britském Silverstonu.
| Velká cena Francie - Magny-Cours | |
| 70 okruhů/308,586 km | |
| 1. Räikkönen (Fin./FFerrari) | 1:18:00,188 hod. |
| 2. Massa (Braz./Ferrari) | + 2,004 s. |
| 3. Hamilton (Brit./McLaren) | + 32,001 |
| 4. Kubica (Pol./BMW) | + 41,007 |
| 5. Heidfeld (Něm./BMW) | + 48,008 |
| 6. Fisichella (It./Renault) | + 52,002 |
| 7. Alonso (Šp./McLaren) | + 56,005 |
| 8. Button (Brit./Honda) | + 58,008 |
| 9. Rosberg (Něm./Williams) | + 68,005 |
| 10. R. Schumacher /Něm./Toyota) | - 1 kolo |
| 11. Barrichello (Braz./Honda) | - 1 kolo |
| 12. Webber (Aus./Red Bull) | - 1 kolo |
| 13. Coulthard (Brit./Red Bull) | - 1 kolo |
| 14. Wurz (Rak./Williams) | - 1 kolo |
| 15. Kovalainen (Fin./Renault) | - 1 kolo |
| 16. Sató (Jap./Super Aguri) | - 2 kola |
| 17. Sutil (Něm./Spyker) | - 2 kola |
| Nedojeli | |
| 18. Speed (USA/Toro Rosso) | - 15 kol |
| 19. Albers (Niz./Spyker) | - 42 kol |
| 20. Davidson (Brit./Super Aguri) | - 69 kol |
| 21. Trulli (It./Toyota) | - 69 kol |
| 22. Liuzzi (It./Toro Rosso) | - 70 kol |
| Pořadí MS (po 8 z 17 závodů) | |
| 1. Hamilton | 64 |
| 2. Alonso | 50 |
| 3. Massa | 47 |
| 4. Räikkönen | 42 |
| 5. Heidfeld | 30 |
| 6. Kubica | 17 |
| 7. Fisichella | 16 |
| 8. Kovalainen | 12 |
| 9. Wurz | 8 |
| 10. Trulli | 7 |
| Pohár konstruktérů | |
| 1. McLaren-Mercedes | 114 |
| 2. Ferrari | 89 |
| 3. BMW-Sauber | 48 |
| 4. Renault | 28 |
| 5. Williams | 13 |
| 6. Toyota | 9 |
| 7. Red Bull | 6 |
| 8. Super Aguri | 4 |
| 9. Honda | 1 |







