Hlavní obsah

Fisichella: Snem každého Itala je jezdit ve Ferrari

Po Davidu Coulthardovi, Juanu Pablu Montoyovi a Rubensi Barichellovi se ve středu Prahou mihl další z pilotů formule 1. Na bleskovou návštěvu české metropole zavítal při cestě mezi Itálií a Belgií jezdec stáje Renault Giancarlo Fisichella. „Ještě večer letím do Bruselu, kde nás čeká charitativní fotbalový zápas, a pak už se musím hlásit na trati,“ omlouval svůj nabitý program.

Článek

Vaše návštěva v Praze se dá spočítat na hodiny. Jak snášíte tak nabitý program?

Cestování není jednoduché. Jeden den jste v Monze, vzápětí letíte do Prahy, ještě ten den do Bruselu. Je to těžké především pro rodinu, takže jakmile mám chvíli, snažím se být s nimi. Třeba i jen pár hodin.

Nabitý je momentálně i kalendář závodů. Minulou neděli Monza, hned tu následující Spa...

Dva závody během týdne dají poměrně zabrat, ale to zkrátka patří k naší práci.

Jak se těšíte do Spa?

Moc. Pro jezdce je Spa nejlepší okruh na světě, to vám řekne většina pilotů. Trať je proměnlivá, jsou tam náročné zatáčky. Já osobně jsem tam zajel dobré výsledky, takže i teď tam jedu s cílem dostat se znovu na pódium.

V minulé sezóně jste pomohl týmu Renault 72 body k vítězství v Poháru konstruktérů a v konečném pořadí šampionátu jste obsadil čtvrté místo, vaše dosavadní maximum. V letošní sezóně ale atakují špici úplně jiné týmy a jezdci. V čem je problém?

Sezónu jsme zahájili dobře, ale ukázalo se, že nejsme tak rychlí, jak bychom potřebovali. Měli jsme problémy s aerodynamikou. Data z tunelu byla dobrá, ale na trati se vůz nechoval konzistentně, špatně se ovládal. Tým ale odvedl skvělou práci a během sezóny se nám podařilo z propastného rozdílu na Ferrari, McLaren a BMW stáhnout. Nicméně jsme vývoj letošního vozu zastavili a soustředíme se na vývoj monopostu pro příští sezónu.

Vy jste navíc po odchodu Fernanda Alonsa do stáje McLaren měl plnit roli jedničky a nováček Heikki Kovalainen vám měl krýt záda. Jenže v průběžném pořadí seriálu jste až osmý a na svého týmového kolegu, který je sedmý, ztrácíte čtyři body...

Nefunguje to tak, že by byla striktně určená jednička. Heikki je navíc skvělý pilot, takže na začátku sezóny jsem byl před ním já, teď je zase vpředu on. Mistrovství ale ještě není u konce.

Kdo byl lepší parťák? Fernando, nebo Heikki?

Měl jsem víc týmových kolegů a se všemi jsem našel perfektní vztah. Jak Fernando, tak Heikki jsou skvělí kluci. Jen Fernando umí o něco lépe italsky, a tak jsme si mohli víc popovídat.

Po dvou titulech mistra světa ve vaší stáji bojuje Alonso i letos o titul, tentokrát se svým týmovým kolegou v McLarenu Lewisem Hamiltonem. Komu z nich byste trůn víc přál?

Mně je to vcelku jedno. Ale spíš Fernandovi, jsme přece pořád přátelé.

Hamilton vlétl do seriálu jako kulový blesk. Co na něj říkáte?

Je hodně dobrý, ale je třeba si uvědomit, že má ideální podmínky v podobě podpory týmu McLaren. Kovalainen nebo takový Robert Kubica jsou také nesmírně dobří jezdci, ale pokud nemáte dobré auto, tak se necítíte v pohodě. V tom má Lewis velkou výhodu.

Vztah mezi Fernandem a Lewisem není podle všeho ideální. Hodně se spekuluje, že se Fernando vrátí do Renaultu. Nemáte strach o místo?

To opravdu nemám. Fernando má výborné auto a myslím, že by nechtěl přesednout do pomalejšího. Má také přísnou smlouvu. Ale i kdyby se vrátil, tak je tam pořád ještě jedno místo ve hře.

Už třetí sezónu jezdíte za Renault, nebylo vám někdy líto, že jako Ital nehájíte barvy Ferrari?

Je pravda, že snem každého italského závodníka, je jezdit pro Ferrari. Mě nevyjímaje. Ale já jsem spokojený v Renaultu a věřím, že i má další budoucnost bude spojená s tímto týmem. Zatím to nemám jisté, ale do konce měsíce by mělo být rozhodnuto.

Vaší profesí je maximální rychlost. Jste rychlý i jinde než na trati?

Na trati jsme hodně rychlí, ale třeba na silnici se snažím dodržovat limity. Když jsem unavený, pustím s radostí za volant svou ženu, která jezdí opravdu dobře. Jsem normální člověk, vedu normální život a když se o něčem rozhoduji, tak se snažím jednat s rozvahou.

Máte dvě děti, umíte si představit, že by váš syn Christopher také závodil?

Však už také říkal, že chce jezdit motokáry. (smích) Popravdě z toho nejsem úplně nadšený, ale pokud by opravdu chtěl, tak mu pomohu jak nejvíc budu moci.

GIANCARLO FISICHELLA
Narozen 14. ledna 1973 v Římě. Výška/váha: 172 cm/66 kg. Žije se svou snoubenkou Lunou, s níž má dceru Carlottu a syna Christophera. První Velkou cenu formule 1 jel v roce 1996 (Austrálie, tým Minardi). Celkem má na kontě 191 závodů, 3x vyhrál (2003 - Brazílie, Jordan, 2005 - Austrálie, Renault, 2006 - Malajsie, Renault), 3x vybojoval pole position, 18x stál na pódiu.

Reklama

Související témata:
  Vítěz: L. Norris (McLaren) Velká cena Číny - kvalifikace na sprint Vítěz: L. Norris (McLaren) konec
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
  Velká cena Číny - sprint zítra 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint