Hlavní obsah

Vítězství vidím letos reálně, tvrdí Schumacher

Loni se vrátil sedminásobný mistr světa Michael Schumacher (42) do formule 1, ale on i nový Mercedes zůstali za očekáváním. Letos by to mělo být jiné, alespoň to tak vidí držitel největšího počtu rekordů formule 1, což řekl v několika rozhovorech pro zahraniční média, z nichž jsme vybrali následující otázky a odpovědi...

Foto: Gero Breloer, ČTK/AP

Německý pilot stáje Mercedes Michael Schumacher

Článek

Jak se cítíte před novou sezónou? Báječně. Jen mi poněkud vadí zrušení prvního závodu a posun startu. Na první pohled to vypadá jako vítaná možnost pro vylepšování vozu, ale ve skutečnosti to je časová ztráta. Nikdy není dobré, když se měsíce koncentrujete na start a on se pak posune.

Fyzicky jste na tom také dobře? Samozřejmě, jinak bych nemohl závodit. Našel jsem pro sebe ideální způsob přípravy. Loni jsem testoval různé varianty a z nich vznikla ta, která mi nejvíc vyhovuje.

V simulátoru se vám prý ale dělá nevolno... S věkem to nemá nic společného. Podobné pocity zažívají i další jezdci. Hodně záleží na kvalitě simulátoru. Dá se s tím ale vyrovnat. Nevidím v simulátoru problém.

Loni jste slibovali s Mercedesem velký návrat, ale nedopadlo to. Jak jste na tom letos? Celý projekt je plánován na tři roky. Vítězství vidím letos realisticky. Nebudu mluvit přímo o titulu, ale ani ten není úplně nereálný. Když nebudeme vyhrávat letos, musí to přijít příští rok.

Vedení Mercedesu přiznalo, že má na nejlepší týmy ztrátu. Nebojíte se, že zase budete hrát druhé housle? Auto ještě není úplně podle mých představ. Máme určité problémy, ale ztrátu stahujeme. Až v prvním závodě opravdu zjistíme, jak na tom jste vy i vaši soupeři. Všechno, co teď probíhá, je příprava.

Cítíte, že jste letos naplno zpátky, v optimální formě? Loňský rok beru jako překlenovací. Já se vracel po třech letech, Mercedes začal vyvíjet nové auto. Úplně zpátky budu tehdy, až opět vybojuji místo na stupních vítězů. Už jsem mnohokrát řekl, že jsem vstoupil do určité mise a jejím cílem je vítězství, nejlépe osmý titul.

Jak by mělo vypadat auto pro Michaela Schumachera? Takové neexistuje. Mercedes nestaví auto pro mne, ale pro závodění. Musíme ale najít ideální soulad. Oba musíme být stoprocentně fit a připravení odvést maximální výkon.

Pořád berete závodění jako adrenalin? To nemá s adrenalinem nic společného, alespoň pro mne ne. Je to moje hobby, ale hlavně práce, která mě baví a snažím se ji dělat co nejlépe. Jakmile si však začnete závod moc užívat, je to kontraproduktivní.

Nevadí vám, že vás v Německu zastínil nový šampión Sebastian Vettel? Vůbec ne! Já už jsem si užil slávy dost a vím, jak to dovede být protivné. Jen ať si užívá, moc mu to přeji. V Německu jsem výjimečně. Pokud nejezdím po okruzích, trávím čas s rodinou ve Švýcarsku, ale jsem rád, že šampiónem je zase Němec. Naši fanoušci si zaslouží, aby měli svého hrdinu. Já jím byl dlouho, přišel čas mladých.

Jak jste snášel, že vás porazil váš týmový kolega Nico Rosberg. Něco takového se vám stalo poprvé v kariéře... Snášel jsem to normálně. Tři roky jsem nejezdil a on je mladý a velmi dobrý. Když bude náš vůz na takové úrovni, abychom bojovali o titul, může se situace změnit, protože s tím mám víc zkušeností. Pochopitelně bude záležet i na tom, jak se Mercedes vyrovná s otázkou, že titul může získat jen jeden jezdec.

Co vůbec o Vettelovi soudíte? Je mistrem světa, takže musí být výborný, protože konkurence je obrovská. Má k dispozici kvalitní vůz a závěrem loňské sezóny ukázal, že je velký bojovník a má na to.

Těší vás, že někteří špičkový jezdci, jako například Alonso nebo Vettel, říkají, že z vás mají strach a počítají vás ke kandidátům na titul? Strach není to pravé slovo. Vnímám to tak, že ke mně mají respekt. A jestliže mě počítají k favoritům, pak tím naznačují svoje i moje možnosti. A to mě těší.

Zapochyboval jste někdy o smyslu závodění? Nemohu říct, že zapochyboval, ale když v roce 1994 krátce po sobě zahynuli Ayrton Senna a Roland Ratzenberger, položil jsem si tuto otázku v tom smyslu, zda bych byl ochoten obětovat život pro to, co mám rád. Začal jsem hodně přemýšlet o bezpečnosti závodění a spolu s dalšími jezdci působil na okolí tak, aby tratě i auta byla co nejbezpečnější a něco takového se nemohlo opakovat. Vyloučit se to nedá nikdy, ale podařilo se to realizovat do té míry, že auta i závody jsou dnes bezpečné.

Reklama