Článek
Ferrari tak naplnilo to, co před měsícem vyhlásilo do světa. Měřítkem byly výsledky ve Velkých cenách Belgie a Itálie, v nichž ale rudé vozy vítězné očekávání nenaplnily – Fernando Alonso dojel ve Spa čtvrtý, minulý víkend v Monze byl třetí. Španěl sice v obou závodech jezdil chvíli v čele, tempo konkurence ale bylo evidentně jinde.
A šéf týmu Stefano Domenicali po domácím závodu zkroušeně přiznal, že Scuderie snažení v letošní sezóně vzdává. „Zastavili jsme vývoj vozu. Aktuálně je to velmi, velmi, velmi složité. Vzhledem k vynaloženému úsilí jsme ve Spa čekali lepší výsledek, který ale nepřišel. Byl to krok stranou, stejně jako teď v Monze,“ řekl Domenicali BBC.
V Maranellu teď upínají pozornost k příští sezóně, která nepřinese zásadní technické změny a stáje tudíž mohou při vývoji plně vycházet z letošních dat. „Může to pomoci. Ale neznamená to, že automaticky doženeme konkurenci. Víme, že máme manko ve výkonu. Odstranění tohoto nedostatku bude jedním z hlavních úkolů letošní zimy,“ poznamenal nový technický ředitel Ferrari Pat Fry.
Podaří se inženýrům v Maranellu objevit zbraň na nedostižné redbully? „Auta z Adrianovy dílny (šéfkonstruktér Red Bullu Adrian Newey – pozn. red.) jsou v posledních dvou třech letech absolutně nejrychlejší. Formule 1 ale není souboj muže proti muži. Je to velmi komplexní sport, práce sebelepšího inženýra nepřinese úspěch, pokud nebude fungovat podpora spousty dalších lidí,“ dodal Fry.