Hlavní obsah

Záhada Vettelovy pneumatiky zůstane zřejmě neobjasněna

PRAHA

Tajemství zůstane neodhaleno, zůstanou jen spekulace. Ani šetření stáje Red Bull nepřineslo odpověď na otázku, co bylo příčinou defektu zadní pneumatiky u monopostu Sebastiana Vettela při Velké ceně Abú Zabí. Komplikace s gumou byla příčinou toho, že úspěšný obhájce mistrovského titulu vypadl ze závodu hned v prvním kole a vůbec poprvé v letošní sezóně zůstal bez bodů.

Foto: Jumana El Heloueh, Reuters

Sebastian Vettel míří s prázdným zadním kolem do boxů v Abú Zabí.

Článek

Dodavatel pneumatik pro formuli 1 ve středu přinesl závěry svého šetření, které ale přesnou příčinu také neodhalilo. Italská společnost pouze potvrdila, že nešlo o konstrukční vadu. Šéf Red Bullu na to konto zopakoval, že na startu závodu byla pravá zadní pneumatika Vettelova vozu zcela v pořádku. A naznačil, že konkrétní příčinu úniku vzduchu, jehož vinou německý pilot opustil už ve druhé zatáčce trať a posléze odstoupil, se asi už zjistit nepodaří.

„Ve spolupráci s Pirelli jsme věnovali obrovské úsilí tomu, abychom odpověď našli. Když máte ale k dispozici pytel kousků gumy, pak je hledání konkrétní odpovědi těžké,“ povzdechl si Horner. „Data jasně říkají, že na startu guma byla v pořádku. Při styku s obrubníkem během výjezdu z první zatáčky pak senzory hlásily náhlý úbytek tlaku. Defekt tedy pravděpodobně způsobil nějaký cizí předmět, ale skutečnou pravdu už asi nikdy nezjistíme,“ dodal šéf Red Bullu.

Záběr z kamery na voze Jensona Buttona, který stál na startovním roštu za Vettelem, odhalil obláček kouře v oblasti pravé zadní gumy bezprostředně poté, co se pole po zhasnutí světel pohnulo. To však podle Hornera příčinou defektu být nemohlo. „Plášť gumy se při startu trochu spálil a byla tam trocha kouře. Sebastianova startovní procedura byla navlas stejná jako Markova (Webbera), stejně jako v předchozích závodech. Jeli jsme na stejné konfiguraci, nebyl důvod, aby došlo k problému,“ dodal boss mistrů světa.

Reklama