Hlavní obsah

Smrž: Už zase jedu normálně a dokážu být i rychlý

BRNO

Dvouminutovou hranici v úvodním kvalifikačním tréninku na zítřejší osmý díl MS superbiků pokořila na brněnském Masarykově okruhu pouze pětice jezdců. Vedle čtyř nejlepších z průběžného pořadí šampionátu to k radosti publika dokázal i Jakub Smrž a v boxech mohl při pohledu na výsledkovou listinu, kde jeho jméno figurovalo na druhé příčce, spokojeně vydechnout.

Foto: Radek Petrášek, ČTK

Jakub Smrž

Článek

Co říkáte tomu, že vás v pátečním kvalifikačním tréninku předstihl pouze lídr šampionátu Checa?

Nekoukám na čas ani pořadí, to v pátek nemá cenu, ale určitě jsem moc rád, že motorka funguje a hlavně, že už zase jedu normálně a jsem i rychlý. Samozřejmě je pořád co zlepšovat, ale s pátečním účinkování na okruhu nemohu být nespokojen.

Jezdil jste rychle a sebevědomě, už nemyslíte na tu sérii čtyř pádů v řadě?

Ty pády byly těžko vysvětlitelné a projevily se i v tom, že jsem pak nedokázal jet uvolněně a podle toho to i naposledy v Aragonu vypadalo. V Brně je ale najednou všechno jinak, jedu s úplně jiným pocitem a ten páteční druhý nejlepší čas, to je dobrý odrazový můstek. Sice to tady není zrovna moje oblíbená trať, kde bych si závodění tak užil a bavilo mě, jako třeba v Assenu, přesto se mi v pátek na ni dařilo jet uvolněně a bez křeče. Na měkčí gumě jsem si docela brzy zajel ten svůj nejlepší čas, pak už jsme jenom něco zkoušeli.

Jsou tam ještě rezervy?

Určitě, zejména v nastavení motocyklu. Kdyby po prvním dnu nebyly rezervy, tak by to bylo špatné. Dostal jsem se ale docela blízko, na pár desetin svému nejrychlejšímu superbikovému času v Brně. Nechci předbíhat, protože jsem tu měl vždycky ty pátky nejlepší, a je mi jasné, že teď přijde už víc tlaku i očekávání, ale doufám, že se o toho dokážu oprostit, že se nám povede ještě líp nastavit motorku a třeba tu skutečně pojedu poprvé čas pod 1:59 min.

Jaký máte recept na sobotní superpole, které teprve určuje pořadí na roštu pro obě nedělní jízdy?

Tam jde hodně o zvolenou strategii – jsou tam tři díly a po každém čtyři s nejslabším časem odpadnou. Navíc můžete užít jen dvě kvalifikační gumy. Samozřejmě slabší jezdci, kteří to nezvládnou s normálním obutím, hned na tu první část, nasadí kvalifikační a tím se to strašně srovná, a pak se stane to, že vypadávají i lepší jezdci. Takže je celé hodně o taktice.

Záleží vám hodně na tom, jakou si vyjedete startovní řadu?

Určitě, vzhledem k tomu, že tady je relativně daleko do první zatáčky a já, jak říká táta, startuju jak pendolino, tak pro mne platí, čím víc vepředu, tím lepší. Samozřejmě nejlepší by byla první řada, ale v superpole, které je vyhrazené šestnácti nejlepším, se to může hodně zamotat.

Co říkáte tomu, že na rozdíl od loňského roku nemáte box číslo 1, i když jste tu jediný domácí jezdec?

Docela se divím, že nejsme až někde na palouku... Ale na druhou stranu, zase nejsme tolik na ráně a komornější prostředí mi nevadí. Neřeším ani to, že mě pořadatelé z brněnského automotodromu vůbec nepozvali na oficiální tiskovku, připomenu se lidem i jinak a jsem moc rád, že jich tolik přijelo právě mně fandit. Nejen pro sebe, ale i pro ně dělám všechno pro co nejlepší výsledek.

Při tom velkém zájmu diváků, dokážete si udržet potřebný klid?

Dělám, co se dá a mám pár lidí, co mi tady pomáhají. Je to hlavně brácha Matěj, který jinak jezdí německý mistrovství superbiků, který se tu stará o moje hosty a vzal na svá bedra i lístky a myslím, že v tom ho nikdy nikdo nepřekoná. A samozřejmě mám tady obytňák, který je v uzavřeném parkovišti, kam se nikdo nedostane, takže tam se vždycky zavřu.

Reklama