Hlavní obsah

Abraham po roce v královské kubatuře: Občas jsem padal, ale jinak to bylo dobré

VALENCIE/PRAHA

Karel Abraham má za sebou premiérovou sezonu v MotoGP a s rokem stráveným v královské kubatuře motocyklového mistrovství světa je vcelku spokojený. Historicky první Čech, který se mezi světovou elitou objevil, nasbíral jako nejmladší člen startovního pole 64 bodů a obsadil čtrnácté místo.

Foto: Igor Zehl, ČTK

Karla Abraham měl často smůlu, ale rok podle něj nebyl špatný.

Článek

"Nebyla to špatná sezóna, spíše dobrá. Můžeme být spokojeni. Samozřejmě, že se našla spousta závodů, které se nám nepovedly nebo které jsem pokazil. Doufám, že v té příští se nám to podaří eliminovat," řekl Abraham. "Měli jsme i smůlu a já jsem i padal. Vždy v závodech, kdy jsem mohl mít hodně dobré umístění. To jsou ale holt závody," uvedl jedenadvacetiletý motocyklista.

Přechod na litr nebude jen tak

Abraham přestoupil do královské kubatury nezvykle brzy a také trochu nečekaně. Nejtěžší pro něj bylo zvyknout si na výkon motocyklu. "Byl obrovský. Je až neskutečné, jak jede. S tím jsem se vyrovnával dlouho a myslím si, že ani teď přechod na 'litr' nebude jen tak," poukázal na skutečnost, že zatímco v této sezóně se závodilo s motocykly o obsahu 800 ccm, v příští budou nejlepší motocyklisté závodit na strojích s vyšším obsahem.

Brněnský rodák, který v minulé sezóně startoval ve třídě Moto2, si silnější stroj v průběhu roku osahal. "Nedá se říct, kolik kilometrů je potřeba najet, aby si na to člověk zvykl. Určitě jsem měl ale několikrát pocit, že se zlepšuju a začínám chápat věci, o kterých jsme neměl ani ponětí, že nastanou. Spoustu věcí jsem se naučil," řekl Abraham.

Na nejlepšího nováčka ztrácel šest bodů

Pilota Cardion AB Motoracing týmu ale trochu mrzelo, že se nestal nejlepším nováčkem roku. S Britem Calem Crutchlowem prohrál, i kvůli pádu v závěru posledního závodu, o šest bodů. Jeho maximem byla dvě sedmá místa ve španělském Jerezu a Velké Británii.

Objevily se hlasy, že při sázce na jiný stroj než ducati by Abraham dosahoval lepších výsledků. Motocykly italské značky totiž v letošní sezóně za konkurenčními Yamahou a Hondou evidentně zaostávaly.

Ducati prý měla své mouchy

"Určitě nad tím lidi přemýšlejí a i nás to napadlo. Někdo říká, že kdybych jezdil na hondě nebo yamaze, dopadlo by to pro mě lépe. To ale já nemůžu říct. Na ducati se mi jede dobře, a kdybych třeba sedl na hondu, nesedla by mi do ruky. Ducati měla své mouchy, ale věřím, že příští rok bude motorka o něco lepší," uvedl Abraham.

Karel Abraham s motocyklem Ducati při kvalifikaci třídy MotoGP na brněnském okruhu.foto: ČTK/Igor Šefr

V příští sezóně se ale budou muset týmy vyrovnat s novými technickými předpisy. "Nevím, jaký bude litr a jak se na něm pojede. Je škoda, že jsem se něco naučil a oni to zruší. Na druhou stranu je to pro všechny stejné. Pevně věřím, že mi nová, silnější motorka sedne," řekl Abraham, který si nový model ducati poprvé vyzkouší v úterý a ve středu při testech ve Valencii.

S tragédií se stále vyrovnává

Až po španělském testování jej čeká krátká dovolená a volno. "Pár dnů si dám voraz, ale ne moc dlouho. Tisícovka je prý strašně fyzicky náročná, takže budu muset tvrdě makat. Několik dní se budu válet, pak ale začnu trénovat," dodal Abraham k plánu přípravy na další sezonu. Tu letošní přitom bude mít vedle premiéry v MotoGP navždy spojenou i s tragickou nehodou Marka Simoncelliho, jenž zemřel na následky havárie v Malajsii. Abraham se s nedávnou tragédií stále vyrovnává.

"Je to to nejhorší, co jsme zažili. Ne jen v tomto roce, ale za tu dobu, co závodím. Snažím se ale na to nemyslet a zapomenout na to. Je to hrozné,"dodal Abraham.

Reklama

Související témata: