Krach Velké ceny jedním ze tří největších pochybení českého sportu. Záchranou má být kuriózní slib

6. října 2021 11:58 - Praha

Vrcholící volební kampaň už zasáhla i do sportu. Předseda Aliance pro budoucnost Pavel Sehnal přišel s poněkud bizarním slibem, že pokud bude o víkendu zvolen do Poslanecké sněmovny, investuje 65 milionů korun z vlastních finančních prostředků pro záchranu Velké ceny motocyklů v Brně.

 

Automotodrom Brno

Podle všech předvolebních průzkumů naplnění podmínky není reálné, dosud žádný nedal alianci šanci dosáhnout pětiprocentní hranice nutné ke vstupu do parlamentu. Sehnal je ale přesvědčený, že Aliance pro budoucnost má volební potenciál až šest procent a pokud ho naplní, slibuje její předseda připraven udělat maximum, aby došlo k dohodě s promotérem Dornou o přijatelnějším zalistovacím poplatku i o způsobu, jak uhradit požadovanou opravu povrchu na Masarykově okruhu.

„Všichni o mně vědí, že jsem výrazný podporovatel sportu. Svým partnerským vstupem jsem zachránil Velkou pardubickou a teď bych chtěl nastartovat procesy, aby se v Brně, kde je jediný certifikovaný okruh pro motocyklové mistrovství světa u nás, obnovila Velká cena," líčí Sehnal, který patří podle Forbesu mezi stovku nejbohatších Čechů a je mj. i majitelem Slavia pojišťovny.

Pavel Sehnal.

Vlastimil Vacek, Právo

Do povědomí se ale zapsal i kontroverzní iniciativou z loňského října, kdy jeho společnosti vyinkasovaly od státu 74 milionů za pronájem výstaviště v pražských Letňanech ke stavbě polní nemocnice pro pacienty s těžkým průběhem onemocnění covid-19. Do zařízení ale nakonec nebyl přijat ani jeden člověk. Rozruch způsobila rovněž Sehnalova účast v první vlně očkování, kdy se za podezřelých okolností vmísil mezi zdravotníky.

Slavný Valentino Rossi při testu v Brně.

Automotodrom Brno

„Cítím, že je tu ještě řada nerozhodnutých voličů, kteří nevědí, koho podpořit. Takže přicházím s takovým veřejným slibem, protože bez účasti ve sněmovně a politické podpory se letos přerušená tradice závodu nedá obnovit," míní Sehnal, který volí hodně kuriózní způsob podpory.

„Svou aktivitu jsem propojil s volbami, protože je potřeba odstranit největší překážku pro pořádání Velké ceny, která leží v podobě nezájmu státu. Když získáme politický mandát, dostáváme možnost vše ovlivnit. Neznamená to ale, že když ve volbách neuspěju, nemůžu být sponzorem. Ztratím ale možnost být garantem, odpovědnost přejde na jiné politické strany," uvedl Sehnal

Orientaci na brněnskou Grand Prix zvolil také proto, že v anketě uspořádanou hnutím Zdraví, sport, prosperita, která se celkem 4186 respondentů ve všech čtrnácti krajích republiky ptala na největší pochybení v českém sportu a dotazovaní mohli zvolit až tři věci.

Covidový let do Tokia: Nausch Sluková promluvila o Voráčkovi, Perušičova agentura chce kompenzace

Za největší přešlap bylo označeno nulové financování pohybových aktivit dospělých státem, nejen v době covidové pandemie (3214), následovat odlet olympijského speciálu, na jehož palubě se šířil koronavirus (3009) a právě krach pořádání Velké ceny v Brně (2942).

Dále se jako pochybení seřadily devastace skokanského areálu v Harrachově, malá státní podpora sportu či dlouholeté neúspěšnost některých sportů v ČR. „V Jihomoravském kraji i v Praze určili respondenti na první místo krach Velké ceny," prozradil předseda hnutí Zdeněk Kubec. „Neexistuje v Česku jednorázová sportovní akce s větším počtem diváků, ekonomickou silou pro region i stát či prestiží ve světě. Motorky v Brně si pokus o záchranu zaslouží," dodal Sehnal, podle jehož analýzy stála za ztrátou závodu motocyklového MS v Brně neodbornost řízení v posledních letech.

Spolek pořádající Grand Prix v Brně na sebe vyhlásil insolvenci, dluží 81 milionů

V Brně se motocyklové závody jezdily hned po druhé světové válce na přírodní trati, už od 60. let se staly součástí MS a od roku 1987 do roku 2020 se Velká cena přesunula na automotodrom, nesoucí název Masarykův okruh. Jejím posledním pořadatelem byl Spolek pro Grand Prix, který si loni v prosinci nechal na zastupitelstvu odhlasovat, že letos se v Brně už závod mistrovství světa nepojede a Dorna s ním nepočítá ani v kalendáři pro rok 2022 a zatím ani následujících letech, protože smlouva vypršela.

Martin Kézr, Sport.cz, Právo

Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly


Formule 1 2021

72. ročník mistroství světa navazuje a velmi omezenou sezónu 2020 a fanouškům nabídne rekordní porci hned dvaadvaceti závodů. Do kalendáře se vrací Velká cena Nizozemska, premiéru si odbyde okruh v Džiddě. Sezóna začíná 28. března v Bahrajnu, poslední závod je naplánován na 12. prosince v Abú Zabí. Na rekordní osmý titul útočí obhájce celkového triumfu Lewis Hamilton.