Článek
"Ještě pořád sbíráme zkušenosti a zvykáme si na novou motorku," říká Smrž, který před startem sezóny opustil nizozemský tým Molenaar a přešel do Cardion AB Motoracing. Změnil i stroj. Místo Hondy teď sedlá Aprilii. "Hodně jsem musel korigovat své návyky. Na Aprilii je třeba jezdit úplně jinak. Navíc tím, jak se pohybuji v popředí, tak chyby, které se odpouštěly dříve, si dnes nemohu dovolit," vysvětluje borec, který startuje s číslem 96.
V mistrovství světa už nastoupil k dvaaosmdesáti závodům. Nikdy se nedočkal tak pronikavých výsledků, jež by dokázal navíc zopakovat. V čem je tedy největší rozdíl? "Vyspěl jsem jezdecky. Velký podíl má i nový tým, který je hodně kvalitní. A také jsem dosavadní část sezóny pojal opatrněji. Nechtěl jsem si něco zlomit a na závody jen koukat," vysvětluje Smrž změnu strategie.
Letos upadl jen dvakrát
V předchozích sezónách se většinou pouštěl do soubojů hodně odvážně, někdy až za hranicí rizika. "Letos jsem upadl jen dvakrát. V Jerezu kvůli vadné pneumatice a při tréninku v Číně, protože pršelo a na trati bylo hodně vody," připomíná proměnu Smrž.
I proto vytěžil z dosavadních pěti závodů sedmadvacet bodů, už zítra v Mugellu by se chtěl dostat mezi deset nejlepších celkového pořadí. "Dosavadní výsledky měly pozitivní odraz na sebevědomí mém i celého týmu. Ze začátku jsem chtěl hlavně dojíždět. Teď ale zkusím přitlačit na pilu," směje se Smrž a vychází z dobrých tréninkových časů.
Dvakrát za sebou totiž vybojoval šesté místo na startovním roštu, ale nakonec byl v cíli desátý. "Musím zapracovat na prvních kolech závodu, kdy se propadnu. Já jsem přesvědčený, že technika ještě určitě není na konci svých možností. Vždyť máme polotovární motocykl. A já osobně mám jistě také na ještě lepší výkony," je přesvědčen.
Do zbytečného rizika nepůjde
Jak vysoko Smrž míří ve svých myšlenkách, ale neprozradí. "Nechci předbíhat. Pokusím se jezdit rychleji a zejména v úvodu ještě soustředěněji. Nepůjdu však do rizika," vysvětluje mladý závodník a předkládá návod okoukaný od lídra průběžného pořadí kubatury Itala Doviziosa.
"Myslím, že nejrychlejší jsou Španěl Lorenzo a De Angelis ze San Marina. Jenže na rozdíl od nich nedělá Dovizioso banální chyby. K rychlosti prostě přidává chytrost," míní Smrž.