Článek
„Jeden válec nám blbě pálí, takže jedeme na tři. Motor byl rozebraný, měnili jsme svíčky, jestli v nich není problém. Pořád hledáme příčinu, už od začátku sezony, zatím auto nejede tak, jak by mělo, i když při ladění na brzdě motor vykazoval lepší výkonnost než v minulé mistrovské sezoně," přiznal do telefonu suverén skupiny A.
S vědomím, že auto může výrazně zpomalit nebo dokonce zastavit na trati, se jede špatně... „Člověk dělá zbytečné chyby. Snažím se pomyslnou ztrátu dohnat a někdy to je kontraproduktivní. Závody do vrchu, kdy se snažíte jet ideální stopu ve spleti zatáček, jsou samy o sobě o hlavě. Když v ní máte ale navíc tuhle zátěž, je to horší. Peru se s něčím, co bych v ní mít neměl," dodal Vojáček, který z Portugalska přejíždí do Španělska, kde šampionát pokračuje čtvrtým ze třinácti podniků.
V Portugalsku vystoupili na pódium i další tři čeští jezdci. Nejrychlejším z českých zástupců byl Petr Trnka, který vyhrál s Ligierem skupinu E2-SC do 2000 ccm, což jsou sportovní prototypy tzv. „placky" a v absolutním pořadí figuroval na 10. místě. Vladimír Vitver dojel s Audi WTT-R DTM druhý ve skupině E2-SH i v E2-SH +3000 ccm a absolutně byl třináctý. David Dědek s Alfou Romeo 147 ve „Vojáčkově" skupině A skončil na bronzovém stupínku.