Hlavní obsah

Charouz: Při Le Mans dostává tělo zabrat, mechanici jsou na tom ale hůř

PRAHA

Vítězstvím v absolutní klasifikaci závodu 1000 km Katalánska vstoupil tovární tým Aston Martin do letošní sezóny vytrvalostních závodů. Pod triumf na okruhu v Barceloně se minulou neděli podepsala i dvojice českých pilotů Jan Charouz a Tomáš Enge. Nejen o závodu ve Španělsku jednadvacetiletý Charouz diskutoval se čtenáři na on-line chatu Sport.cz.

Článek

Charouz se v Barceloně ukázal v nejlepším světle již v minulém roce, kdy spolu s německým jezdcem Stefanem Mückem vybojoval třetí místo s prototypem českého týmu Charouz Racing System. "Loni jsme stabilně zajížděli výsledky jako nejrychlejší benzínový vůz. Na auta s dieselovými motory jsme bohužel neměli. Tento rok doufáme, že budou pravidla vyrovnanější a že budeme moci útočit na pódiové příčky v závodu 24 hodin Le Mans," věří jednadvacetiletý český pilot.

Úspěch ve slavném závodu je pro Charouzův tým Aston Martin jednoznačným cílem pro letošní sezónu. Vždyť právě letos je to 50 let, co se britská stáj radovala z vítězství na okruhu La Sarthe naposledy. "Máme silný tým, silné jezdce a konstantně se snažíme auto vylepšit. Proto doufám, že přijdou i další vítězství. Při 24 hodin Le Mans bude konkurence hodně tvrdá a vůbec nebude lehké závod vyhrát. Jako každý rok. Závod je hodně dlouhý a stát se může spousta věcí. Záleží i na štěstí. Ale věříme si," uvedl Charouz v jedné z odpovědí.

Náročný závod si Charouz vyzkoušel na vlastní kůži poprvé loni, kdy spolu s Mückem a Engem obsadil v absolutním pořadí deváté místo. Při čtenářském chatu student posledního ročníku na londýnské Regents Business School přiblížil, co musí piloti snést: "Za celých 24 hodin máme šanci spát tak 2 x 1 hodinu, k tomu se přidává únava ze závodění. Tělo dostává pořádně zabrat. Těžké to mají i mechanici, ti nespí víc než 36 hodin v kuse."

Během chatu Charouz prozradil, že jako každý automobilový závodník sní o závodění ve formuli 1, baví jej i rallye. "Přes zimu jsem trénoval na sněhu v Subaru Impreza a Mitsubishi Lancer EVO X. Ale zaměřením zůstávám na okruzích," uvedl. Hladinu adrenalinu v těle udržuje, i když zrovna nezávodí. "Baví mě všechno, co má motor. Létám s letadlem, jezdím na vodním i sněžném skútru, na motorkách. Ale rád mám i jiné adrenalinové sporty, třeba lezení nebo snowboarding," doplnil v jedné z odpovědí.

Reklama